Meddelande

Minska
No announcement yet.

CGI error

Minska
X
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• CGI error

Hej!
    Jag har precis laddat ner ett shoopingvagnsprogram gjort i Perl, men har lite problem med uttsättningen av det i min Windows 2003 server.
    Programmet använder en växel (-T) i första raden. Om jag har den kvar får jag "CGI Error The specified CGI application misbehaved by not returning a complete set of HTTP headers." varje gång jag försöker starta sidan. Tar jag bort den, fungerar sidan men jag kan inte köra programmet. Andra växlar går bra (t.ex. -w).
    Personer jag pratat med föreslår att felet ligger i servern men jag har satt upp den efter de instruktioner jag fått. Jag använder windows 2003, IIS 6.0 och Activeperl.

Tacksam för svar.

Jag hittade hur jag fick bort cgi felet i startraden. Däremot så fungerar fortfarande inte de dynamiska länkarna. Adressraden i explorer ändras, men jag får bara upp första sidan. Jag börjar själv tro att de som sa att felet ligger i servern har rätt, men vad ska ändras?

Någon som har något förslag?

Kommentera

Utan att veta någonting och shoppen så gissar jag på att att den använder mod_rewrite, och någon bra motsvarande funktion finns inte i IIS förrens version 7 (Windows 2008). Däremot finns det 3-partslösningar som ex. Helicons ISAPI_Rewrite för IIS6. Jag har dock inte testat den, så jag kan inte säga någonting om funtionen. Googlar man på den verkar den dock vara en av de mest använda.
      / Jojoxx

"Always remember that you're unique and special, just like everyone else..."

Kommentera

Ett ganska fult sätt att lösa mod_rewrite-problemet på IIS är att missbruka 404-meddelande. Gör så att index.cgi (eller vad nu startsidans fil heter) hanterar 404-meddelande. Se bara till att svaret från programmet inte lämnar ifrån sig 404-statusmeddelande utan ett korrekt 200 OK.
        Hemsida: New Seed IT Solutions AB

Kommentera

Working...
        X