Meddelande

Minska
No announcement yet.

Överföra filer till visst mapp på server med VB Net 2010?

Minska
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Överföra filer till visst mapp på server med VB Net 2010?

Hur skall jag ändra i denna koden för att få filerna överförda till ett visst
    underbilbiotek på ftp servern med Visual Basic Net 2010?

Nu kommer hela tiden felmeddelandet Serverinställningarna är felaktiga, kolla dem! Kan nån hjälpa?

Koden:

Kod:
         Dim request = DirectCast(WebRequest.Create(LabelOption3.Text + "/" + LabelOption5.Text + DirTreeView.SelectedNode.Text), FtpWebRequest) 

request.Credentials = New NetworkCredential(LabelOption.Text, LabelOption2.Text) 
            request.Method = WebRequestMethods.Ftp.ListDirectory 
            Try 
                Using response2 As FtpWebResponse = DirectCast(request.GetResponse(), FtpWebResponse) 
                    Dim myFTPRequest As FtpWebRequest = CType(WebRequest.Create(LabelOption3.Text + "/" + LabelOption5.Text + DirTreeView.SelectedNode.Text), FtpWebRequest) 
                    myFTPRequest.KeepAlive = True 
                    myFTPRequest.UseBinary = True 
                    myFTPRequest.Method = WebRequestMethods.Ftp.MakeDirectory 
                    myFTPRequest.Credentials = New NetworkCredential(LabelOption.Text, LabelOption2.Text) 
                    Dim myFTPResponse As FtpWebResponse = myFTPRequest.GetResponse 
                End Using 

Catch ex As WebException 
                Dim response As FtpWebResponse = DirectCast(ex.Response, FtpWebResponse) 
                If response.StatusCode = FtpStatusCode.ActionNotTakenFileUnavailable Then 
                    'ToolStripStatusLabel.Text = "Mappen existerar, ingen ny mapp skapades!" 
                    MsgBox("Serverinställningarna är felaktiga, kolla dem!") 
                End If 
            End Try

Vad får du för felmeddelande i din WebException?

/edit
    Kör ut felmeddelandet, så kanske du får mer information om vad som går fel.
    MsgBoex.Message)
    Om jag var blygsam,skulle jag vara perfekt
    ><((((º>

Kommentera

Working...
    X