Meddelande

Minska
No announcement yet.

Bygga appar för mobil

Minska
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Bygga appar för mobil

Jag har byggt min första app i Visual Studio 2008, och skulle lägga över den i min nya Samsung Galaxy II.
    Nix. Jag hadde fått rådet att bara lägga in exe-filen på ett visst ställe, men fick ett error att Galaxy inte kände till filformatet.
    Vad jag förstår så går det väll inte att bara lägga en exe-fil så, men hur bör man göra???
    saw

Vad använder du för API? Är det Android NDK?

Kommentera

Ärligt sagt jag vet inte, jag har suttit en god stund och letet hur jag skall göra, och i det här så är jag en ren nybörjare.
      Vad jag förstår så skall man kunna ladda ner en del program som "lägger sig" i Visual Studio, dvs att man skall kunna välja i projekt och där android.
      saw

Kommentera

Appar för Android ska vara i APK-format, inte exe. Då bygger du inte i Visual Studio...
        Kodfabriken - Webb- & apputveckling

Kommentera

Jo jag förstår det nu, jag har hittat en del ads-on som skulle fungera i Visual Studio, men jag får det inte att funka :-(
          saw

Kommentera

saw skrev: Visa inlägg
            Jo jag förstår det nu, jag har hittat en del ads-on som skulle fungera i Visual Studio, men jag får det inte att funka :-(
            För att vi ska kunna hjälpa dig måste du nog tala om VAD för ad-ons du har installerat. Är det MonoDroid du försöker använda? http://xamarin.com/monoforandroid

Bara att köra ett vanligt Windows-program på en Android-telefon går inte utan magi. Du måste berätta vad du har gjort och vad du försöker med.

Kommentera

Jo jag hadde hittat några sidor på nätet, om att bygga aps, och det visade sig att det var som att bygga som vanligt (windows mobile).

Jag hadde en 4 år gammal HTC s740 och trodde först att det skulle gå, men det var tydligen en för gammal telefon, så jag gick och skaffade mig en ny(skulle ialla fall ha en ny), och det blev en galaxy SII.

Tänkte inte på att det var en annan platform. Den appen som jag har byggt är inte alls så avancerad det handla om att omvandla tum till millimeter.
              saw

Kommentera

Okej, ja, Windows Phone 7 SDK (eller vad det heter) och C# bör användas vid utvekling av appar till Windows Phone 7. För Android brukar man använda Eclipse + Java + Android SDK.

Ett alternativ är ju att använda Mono Droid som jag länkade till, PhoneGap (webbappar i mobilen) eller helt enkelt bara skriva en webbsida med stöd för mobiler.

Kommentera

Du vet säkert redan om det, men ta en titt här: http://developer.android.com/sdk/index.html (Om det är till Android du vill bygga).
                  Mobiloperatörer är pinsamma! | maxsurf.eu

Kommentera

Working...
                  X