Meddelande

Minska
No announcement yet.

Hur göra/tänka för en gruppsida i C# .net?

Minska
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Hur göra/tänka för en gruppsida i C# .net?

Övar på att göra webbsidor i MVC3, C# .net och tänkte börja på ett eget litet projekt nu när jag gjort några tutorials på nätet. Skulle vilja göra en webb-applikation som fungerar på följande sett:
    • En användare besöker sidan och registrerar eller loggar in
    • Användaren kan välja att skapa en grupp. En grupp är tänkt att fungera som en enkel version av hur grupper fungerar på facebook, dvs princip ett stängt rum där medlemmar kan skriva inlägg på en vägg. Eller tänkt varje rum som en stängd gästbok för den som skapade den och personerna som bjuds in.
    • Den som skapade gruppen kan välja att bjuda in användare till gruppen. Inbjudan sker genom att personen som skapade gruppen fyller i en persons mail.
    • Den som blir inbjuden får ett mail och kan då endast komma åt den gruppen som den blev inbjuden till.

Någon idé på hur man skulle komma igång. Själva registreringen på sidan och inbjudan via mail kan jag nog komma på hur man gör men hur löser jag själva grupperna? Tips på tekniker jag kan börja titta på eller vad jag bör använda mig av?

Förmodar att man borde ha en tabell i databasen med användarna och en tabell med grupper och sedan koppla dessa med en många till många relation.
    http://www.galnanyheter.com/ - Galna nyheter utöver det vanliga

Skaffa Dropbox - Ett självklart val för att synkronisera filer mellan datorerna samt telefonen.

Du är nog på rätt väg.

Medlemshanteringen får du ju så att säga på köpet när du skapar ett nytt projekt.
    Det enda du behöver göra är ju just hanteringen av grupperna och kopplingen medlem<->grupp. Det kan ju dessutom vara smart att ha nån form av kontroll på vilken grupp en specifik inbjudan gäller.

Kommentera

Working...
    X