Meddelande

Minska
No announcement yet.

popup när man går in på sidan

Minska
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• popup när man går in på sidan

hej!

någon som vet hur man skapar ett popup-fönster, som visas ovanpå den webbplats man besöker och så snart man anländer till en webbplats?

jquery ui dialog: http://jqueryui.com/demos/dialog/ kanske kan vara något för dig?
    "det går inte att lära en gammal norrlänning byta namn på irc" - gammalt kinesiskt uttryck

Kommentera

jag la in koden men det kom bara upp som text på sidan ingen popupruta

Kommentera

popup menar du en alert bara?

Du behöver jquery + jquery ui på din sida med.
        "det går inte att lära en gammal norrlänning byta namn på irc" - gammalt kinesiskt uttryck

Kommentera

använd mig av denna kod
          Kod:
          <div id="popad" style="padding:5px;position: absolute; left: 50%; top: 70%; 
          margin-left:-180px; margin-top:-10px; z-index 5; height: 360px; width: 360px; 
          background: white; border:1px black dotted ">
          <div style="background:#eeeeee;padding-bottom:13px;">
          <a href="javascript:closeAd()" style="width:100%;float:right;">Stäng(x)</a>
          <b>Rubrik på popup layer!</b>

</div>
          <p>
          Här följer texten.<br/>
          Vi har nu skapat en popup med CSS och HTML som garanterat INTE blockeras!<br/>
          Ibland har man viktig information och då är det väldigt smidigt att kunna lägga
          ett layer som detta, för att vara säker på att få besökarnas uppmärksamhet.
          </div>
          å då funkar det

Kommentera

och med jquery ui: http://jsbin.com/ipuxum/edit (om det var av intresse)

Kommentera

nä jag använde inte jquery ui

Kommentera

ja jag menat en alert

Kommentera

Working...
                X