Meddelande

Minska
No announcement yet.

felmeddelande "Servertaggen är inte korrekt formaterad." på dynamisk iframe

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • felmeddelande "Servertaggen är inte korrekt formaterad." på dynamisk iframe

    Hej! jag har en iframe som ska visa en offertliknande utskriftssida i ett mail-formulär, så att användaren kan se exakt hur den ser ut innan man skickar iväg mailet. man kan gå till enbart utskriftssidan om man vill, men för att användaren ska slippa öppna två olika fönster för att först se hur den ser ut, och sedan gå till mailformuläret för att skicka vill jag att en iframe ska visa denna info.

    källan till min iframe skrivs ut dynamiskt, då jag hämtar rätt "offert" med querystring beroende på vad man valt innan.

    koden ser ut så här:

    Kod:
    <iframe width="750px" height="400px" id="inquiryframe" src="PrintPage.aspx?inquiryID=<% response.write(Request.QueryString["inquiryID"]) %>&noprint=1" ></iframe>
    det är alltså något fel på servertaggen? jag har testat att lägga till runat="server" utan något resultat.


    Mvh Marcus
    "Det var som att sitta och programmera i en skål med gröt där varje gryn var en rad med kod"

  • #2
    testat med <&=Request.QueryString["inquiryID"] %> ?

    Kommentera


    • #3
      borde inte göra någon skillnad då det är samma sak som response.write, men ska testa i alla fall ^^
      "Det var som att sitta och programmera i en skål med gröt där varje gryn var en rad med kod"

      Kommentera


      • #4
        nope det fungerade inte...
        "Det var som att sitta och programmera i en skål med gröt där varje gryn var en rad med kod"

        Kommentera


        • #5
          Är det inte dina citattecken som ställer till det? Jag brukar vara noga med att inte använda samma typ för att avgränsa attributet som jag använder i den inbäddade koden. Prova så här:
          Kod:
          <iframe width="750px" height="400px" id="inquiryframe" src='PrintPage.aspx?inquiryID=<% response.write(Request.QueryString["inquiryID"]) %>&noprint=1' ></iframe>
          alltså enkla citat runt src-attributet.

          Kommentera


          • #6
            har redan testat med:

            Kod:
            <iframe width="750px" height="400px" id="inquiryframe" src='PrintPage.aspx?inquiryID=<% Response.Write(Request.QueryString["inquiryID"].ToString()); %>&noprint=1' />
            fungerar inte för mig
            "Det var som att sitta och programmera i en skål med gröt där varje gryn var en rad med kod"

            Kommentera


            • #7
              Kod:
              <iframe width="750px" height="400px" id="inquiryframe" src='PrintPage.aspx?inquiryID=<%#Request.QueryString["inquiryID"] %>&noprint=1' />
              /Nils Wikberg
              Law and order are for weak minds. Chaos requires management. - me03!

              Kommentera


              • #8
                Sanji skrev: Visa inlägg
                har redan testat med:

                Kod:
                <iframe width="750px" height="400px" id="inquiryframe" src='PrintPage.aspx?inquiryID=<% Response.Write(Request.QueryString["inquiryID"].ToString()); %>&noprint=1' />
                fungerar inte för mig
                Det är väldigt konstigt. Jag slängde just in den raden i en aspx-sida (fast jag tog bort den något onödiga .ToString() ) och det fungerar fint.

                Du är säker på att inquiryID inte innehåller något skräp?

                Kommentera


                • #9
                  Oldtimer skrev: Visa inlägg
                  Det är väldigt konstigt. Jag slängde just in den raden i en aspx-sida (fast jag tog bort den något onödiga .ToString() ) och det fungerar fint.

                  Du är säker på att inquiryID inte innehåller något skräp?
                  jag använder samma querystring på ett annat ställe i samma sida... jag har ingen aning om varför det blir så där, men ska testa igen nu.
                  "Det var som att sitta och programmera i en skål med gröt där varje gryn var en rad med kod"

                  Kommentera


                  • #10
                    fick i ordning på det med:
                    Kod:
                    <iframe width="750px" height="400px" id="inquiryframe" src='PrintPage.aspx?inquiryID=<%Response.Write(Request.QueryString["inquiryID"]);%>&supplierID=<%Response.Write(Request.QueryString["supplierID"]);%>&noprint=1' ></iframe>
                    "Det var som att sitta och programmera i en skål med gröt där varje gryn var en rad med kod"

                    Kommentera


                    • #11
                      kommer dock inte ihåg vad felet var
                      "Det var som att sitta och programmera i en skål med gröt där varje gryn var en rad med kod"

                      Kommentera

                      Working...
                      X