Meddelande

Minska
No announcement yet.

Databas - Som backup eller scriptfil

Minska
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Databas - Som backup eller scriptfil

Jag läste någonstans följande citat:
    "med körklar källkod och tillhörande databas (backup eller scriptfil)"

Kan någon förklara vad som menas med detta, alltså hur ska databasen administreras?

Tack på förhand

Det är lite svårt att förstå vad du menar eftersom din text är tagen ur sitt sammanhang. Men man brukar kunna ta en backup av en databas antingen i binärt format eller som en script-fil (SQL). Så det är väl en sån backup de menar.

Kommentera

Som om jag hade skrivit det själv! ;-)
      Jo man petar ner applikationsbiblioteket och sedan monterar man en SQL databas genom att köra restore från en .bak fil. Eller så scriptar man in de grundläggande fälten och startdata
      Livet är kort och Nu!
      Läs mera!
      !?

Kommentera

mxan skrev: Visa inlägg
        Jag läste någonstans följande citat:
        "med körklar källkod och tillhörande databas (backup eller scriptfil)"

Kan någon förklara vad som menas med detta, alltså hur ska databasen administreras?

Tack på förhand
        Jag tror kanske erciz och Lasp missade själva frågan (som jag fetade i citatet)?

Det beror ju bl.a. på vad det är för databasspråk (olika SQL, XML osv), hur omfattande databasen är, hur skicklig du själv är på att fibbla i själva databasen osv.

Exempel: Jag använder svenska MySQL och administrerar det via ett program som heter phpMyAdmin. Men om databasen är liten går jag in och petar manuellt ibland.
        Med vänlig hälsning från
        Danne
        ------
        Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
        Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
        Våga Vägra
        FaceBook

Kommentera

Tack för hjälpen! Krånglade till det mer än nödvändigt. Märkte att det i SQL Server Managment Studio bara är att Script database as > Create to > File och sedan bara exekvera skriptet för att attacha databasen på nytt

Kommentera

Working...
          X