Meddelande

Minska
No announcement yet.

Jobba flera stycken med ett project

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Jobba flera stycken med ett project

    Hej.
    Sitter med ett litet dilema. Jag har endast jobbat ensam men mina ASP.NET project innan, men nu ska två stycken jobba med samma project. hur löser man det smidigast.

    hur har ni gjort?

    mv icaaq
    When I work I have lot's of fun. vi söker folk, www.icaaq.com, twitter

    mv icaaq

  • #2
    intressant fråga, och hur sköter man versionshantering eller uppdateringshantering på ett bra sätt?

    Kommentera


    • #3
      Använder du Visual Studio är det möjligt för flera att jobba mot samma projekt. Välj File->Open->Project From Web.
      http://www.anderslinder.se

      Kommentera


      • #4
        Man kan också läsa lite om versionshantering i denna tråd.
        http://www.webforum.nu/showthread.ph...286&forumid=96
        Microsoft Certified Application Developer

        Kommentera


        • #5
          Visual Source Safe, är en lösning som ni kan använda er av.

          - Magnus
          Vad är värst? Att jag har fördomar om folk, eller att de hela tiden infriar dem?

          Kommentera


          • #6
            [citat=andersl]Använder du Visual Studio är det möjligt för flera att jobba mot samma projekt. Välj File->Open->Project From Web. [/citat]


            Har ni provat detta nån gång?

            Mvh Pär
            I´m bad, I´m nationwide

            Kommentera


            • #7
              paraxe: Jag har jobbat så några gånger. Det är rätt bra då det är samma filer man jobbar med och slipper hålla reda på vilken som är den senaste versionen.
              Det kan dock bli problem om någon ändrat i en fil så att denna inte går att kompilera och därmed hela projektet inte kan kompileras.
              Vad jag har hört så skall stödet för detta fungera mycket bättre i nästa version av Visual Studio.
              http://www.anderslinder.se

              Kommentera


              • #8
                Vi brukar göra så att vi går mot en SourceSafe-databas, checkar in och ut filerna som vi arbetar med. Sedan installerar vi webbapplikationen (som det varit i våra fall) lokalt på varje utvecklares dator. Sedan får man se till att ingen checkar in något i VSS (Visual Source Safe) som inte går att kompilera.
                // Torbjörn
                In the gutter, watching the stars.

                Kommentera


                • #9
                  Vi jobbar precis som toha gör. Man kör allt lokalt på datorn, och ger f-n i att checka in filer som inte kan kompileras, det fungerar överförväntan.

                  - Magnus
                  Vad är värst? Att jag har fördomar om folk, eller att de hela tiden infriar dem?

                  Kommentera


                  • #10
                    Flera projekt samtidigt i Open Project

                    Vet ngn om man kan lägga in flera olika projekt samtidigt i Open Project så man ser dem samtidigt på Gant schemat? (Har bara hittat att man kan köra ett projekt i taget...).

                    Kommentera

                    Working...
                    X