Meddelande

Minska
No announcement yet.

Färdiga "mallar" till Dreamweaver CC

Minska
X
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Färdiga "mallar" till Dreamweaver CC

Hej!
    Nu när jag ändå prenumererar på Adobes alla program tänkte jag försöka få till min hemsida också. Dreamweaver CC ingår i programmen och det hade varit perfekt om jag kunde komma igång iaf lite med det programmet. En gång i tiden använda jag det programmet men det var så längesen att då var det frames som gällde..

Jag har i princip noll erfarenhet av att programmera. Däremot vet jag hur en hemsida är uppbyggd i stora drag. Så min fråga är om det finns gratis "mallar" eller vad man ska kalla det, alltså kompletta hemsidor där jag kan gå in och ändra text och bilder själv.
    Jag har hittat en del men de är alldeles för avancerade, jag behöver bara en hemsida med startsida plus 2-3 undersidor.
    Mitt företag

Spelar ingen roll om det är just Dreamweaver du vill använda. Det finns tonvis med gratis (och kommersiella) mallar på webben. Sök på t.ex. "free html templates" eller "free website templates" så lär du få rejält med träffar.

Förresten, tips: Nuförtiden har folk så bra/snabb internetuppkoppling att man knappast behöver dela upp innehållet på olika sidor om man inte behöver fler än du säger att du gör. Det är enklare för dina besökare att bara skrolla samma sida än att behöva klicka och vänta på att en ny sida ska laddas - om dom ens orkar det. Enklare att bygga webbplatsen också. Sen kan man ju, om man vill, lägga in en meny som länkar till olika delar av innehållet. Se t.ex. http://stella-polaris.nu.
    Med vänlig hälsning från
    Danne
    ------
    Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
    Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
    Våga Vägra
    FaceBook

Kommentera

Danne V skrev: Visa inlägg
      Spelar ingen roll om det är just Dreamweaver du vill använda. Det finns tonvis med gratis (och kommersiella) mallar på webben. Sök på t.ex. "free html templates" eller "free website templates" så lär du få rejält med träffar.

Förresten, tips: Nuförtiden har folk så bra/snabb internetuppkoppling att man knappast behöver dela upp innehållet på olika sidor om man inte behöver fler än du säger att du gör. Det är enklare för dina besökare att bara skrolla samma sida än att behöva klicka och vänta på att en ny sida ska laddas - om dom ens orkar det. Enklare att bygga webbplatsen också. Sen kan man ju, om man vill, lägga in en meny som länkar till olika delar av innehållet. Se t.ex. http://stella-polaris.nu.
      Tack Danne, kloka råd som vanligt.
      Jag hittade en som jag gillar och använder. Dock var den inte lika fin i mobilen vilket jag tror är viktigt idag. "Folk" ser kanske loggan på bilen och googlar mha mobilen för att hitta ett telefonnummer kanske. Nåja, jag kör med denna tillsvidare: www.jorgensel.se
      Last edited by Poteta; 2016-08-13, 20:03. Anledning: Stavfel.
      Mitt företag

Kommentera

Working...
      X