Meddelande

Minska
No announcement yet.

Hjälp med vertikal meny

Minska
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Hjälp med vertikal meny

Hej!

Jag skulle behöva få hjälp med en vertikal meny som jag har skapat till en hemsida.

På startsidan ser menyn enligt nedan:
    Click image for larger version

Name:	1.png
Views:	203
Size:	1.3 KB
ID:	2399413

När jag klickar på "About" vill jag att "about.html" skall visas. När man är på denna sida vill jag att menyn ska se ut enligt nedan:
    Click image for larger version

Name:	2.png
Views:	212
Size:	2.7 KB
ID:	2399412

Jag skall förmodligen skriva ett kommando någonstans i menu.html? så att den visar undermenyerna?

Så här ser koden ut i menu.html

<ul class="topnav">
    <li> <a href="#">About</a>
    <ul>
    <li><a href="about.html" target="_parent" <a href="#">About us</a></li>
    <li><a href="about_brief.html" target="_parent" <a href="#">Brief history</a></li>
    <li><a href="about_facts.html" target="_parent" <a href="#">Quick facts</a></li>
    <li><a href="#">Management</a>
    <ul>
    <li><a href="about_management_executive.html" target="_parent"<a href="#">Executive</a></li>
    <li><a href="about_management_operational.html" target="_parent"<a href="#">Operational</a></li>

</ul>
    </li>

</ul>

Mvh
    Claus
    Bifogade filer

Verkar som om du bygger med ett s.k. "frameset". Den tekniken övergavs i början av 2000-talet, av goda skäl. Bygg din webbplats med kompletta sidor. Då kan du fixa menyn som du vill på varje enskild sida. Enklast, så länge du inte har hundratals sidor.
    Med vänlig hälsning från
    Danne
    ------
    Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
    Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
    Våga Vägra
    FaceBook

Kommentera

Working...
    X