Meddelande

Minska
No announcement yet.

Node365 behöver hjälp och kritik

Minska
X
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Node365 behöver hjälp och kritik

Node365 är ett gratis webbhotell för utvecklare av alla slag. Vi vill att det ska vara enkelt och anpassat för utvecklare. Projektet är fortfarande i alpha därför behöver vi hjälp med att komma på bra funktioner och få kritik på det som redan finns.

Ni kan besöka sidan här : Node365

Vi längtar på feedback från er. Tack på förhand!

Jag har väl egentligen inga åsikter, men är ändå nyfiken på varför du gör detta? Hur kommer det sig att du kan erbjuda de här tjänsterna gratis? Hur tjänar du något på detta?

Nyfiken i en strut. :-)
    Avundas aldrig någon det sken av lycka han har för du känner inte hans hemliga sorger.

Kommentera

Mycket stor text. Nästan lite överdrivet stor. Kanske det skulle vara bättre med något mindre textstorlek. Så är en allmän bedömning att det är lättare att läsa mörk text på ljus bakgrund. Den bakgrund som nu är mörk skulle kunna bli ljusare med mörkare text, men inte helt vit bakgrund om du vill ha kvar effekten med annorlunda bakgrund i övre mot nedre delen av sidan. Dessutom är texten under rubriken som börjar på "Video" i en färg som verkar allt för lik den bakgrundsfärgen.

Hoppas det blir bra när det är klart och att ni då får nöjda kunder som använder er tjänst.

Kommentera

prplxr skrev: Visa inlägg
        Jag har väl egentligen inga åsikter, men är ändå nyfiken på varför du gör detta? Hur kommer det sig att du kan erbjuda de här tjänsterna gratis? Hur tjänar du något på detta?

Nyfiken i en strut. :-)
        Jag tycket att det är väldigt kul och kunna hjälpa. Jag vet hur svårt det var när man var yngre med att hitta hosting fast man inte kunde lägga pengar på det. Det jag tjänar på detta är kunskap och glädje. Ifall det växer så kommer jag kunna skapa ett riktigt webbhotell för dem som behöver mer prestanda och tjäna på det.
        b242569 skrev: Visa inlägg
        Mycket stor text. Nästan lite överdrivet stor. Kanske det skulle vara bättre med något mindre textstorlek. Så är en allmän bedömning att det är lättare att läsa mörk text på ljus bakgrund. Den bakgrund som nu är mörk skulle kunna bli ljusare med mörkare text, men inte helt vit bakgrund om du vill ha kvar effekten med annorlunda bakgrund i övre mot nedre delen av sidan. Dessutom är texten under rubriken som börjar på "Video" i en färg som verkar allt för lik den bakgrundsfärgen.

Hoppas det blir bra när det är klart och att ni då får nöjda kunder som använder er tjänst.
        Tack! Ska gå genom det du sa och föröka fixa det.

Kommentera

När jag kollade på den i mobilen så flyter vanliga frågor lånkarna ihop.

Kommentera

din "sälj splash" om du nu skall ha den så stor kanske den inte skall animeras... hinner aldrig läsa igenom texterna
            "det går inte att lära en gammal norrlänning byta namn på irc" - gammalt kinesiskt uttryck

Kommentera

voigtann1 skrev: Visa inlägg
              din "sälj splash" om du nu skall ha den så stor kanske den inte skall animeras... hinner aldrig läsa igenom texterna
              Håller med, man vill läsa vad som står men hinner inte innan nästa kommer upp.

Längst ner hittar jag lite stavfel och särskrivningar. "Facebook appar" "utveklat" t. ex.
              Mitt företag

Kommentera

Hur är det med säkerheten? Jag ser åtminstone tre risker.
                1) Något är fundamentalt osäkert, och någon kommer att äga webbservern.
                2) Permissionerna är inte satta rätt, och alla kan läsa, eller ännu värre, skriva till allas utrymme.
                3) Folk kan skapa ett konto och använda det för att skicka spam. Det kan antingen bestå av e-postspam (t ex PHP's mail-funktion) eller spam till forum och liknande sidor (där man i prinip använder servern som en proxy och skickar data genom php curl eller liknande.)
                Gameboy Genius - Foto: Gatukonst och elektronikporr
                Internklippning:
                1) Snaggning av fångar.
                2) Klippning frisörer emellan.

Kommentera

grennfox skrev: Visa inlägg
                  När jag kollade på den i mobilen så flyter vanliga frågor lånkarna ihop.
                  Ska fixas inom kort. Tack!
                  voigtann1 skrev: Visa inlägg
                  Okej ska kolla på det kanske göra så den inte är lika snabb. Tack.
                  Poteta skrev: Visa inlägg
                  Håller med, man vill läsa vad som står men hinner inte innan nästa kommer upp.

Längst ner hittar jag lite stavfel och särskrivningar. "Facebook appar" "utveklat" t. ex.
                  Ska fixas inom kort. Tack!
                  nitro2k01 skrev: Visa inlägg
                  Hur är det med säkerheten? Jag ser åtminstone tre risker.
                  1) Något är fundamentalt osäkert, och någon kommer att äga webbservern.
                  2) Permissionerna är inte satta rätt, och alla kan läsa, eller ännu värre, skriva till allas utrymme.
                  3) Folk kan skapa ett konto och använda det för att skicka spam. Det kan antingen bestå av e-postspam (t ex PHP's mail-funktion) eller spam till forum och liknande sidor (där man i prinip använder servern som en proxy och skickar data genom php curl eller liknande.)
                  1) Inget jag kan påverka.
                  2) finns node.js script i backgrunden som fixar rättigheter på filer så ingen kan ändra eller skriva.
                  3) Mail funktionen är avstängd och man måste ha egen smtp server för att skicka email. Node.js skriptet som körs i bakgrunden försöker upptäcka skumma saker och ifall den gör det så kommer sidan stängas av och kontot blockeras.

Kommentera

Kul och (som det verkar) generöst.
                    Men som utvecklare skiter jag ju i allt gullegull med bildspel som far upp och ner. Jag vill veta direkt (och utan att behöva leta eller klicka runt tills fan avlöser mig) villkoren.
                    Hur stort utrymme får man? Bandbredd? Villen version av MySQL, php och annat? Hur många databaser får man skapa? Var ligger servern? Kan jag köra egen domän och peka mot servern? Vem äger bolaget/servern/webbplatsen? Osv osv osv....
                    Med vänlig hälsning från
                    Danne
                    ------
                    Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
                    Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
                    Våga Vägra
                    FaceBook

Kommentera

Danne V skrev: Visa inlägg
                      Kul och (som det verkar) generöst.
                      Men som utvecklare skiter jag ju i allt gullegull med bildspel som far upp och ner. Jag vill veta direkt (och utan att behöva leta eller klicka runt tills fan avlöser mig) villkoren.
                      Hur stort utrymme får man? Bandbredd? Villen version av MySQL, php och annat? Hur många databaser får man skapa? Var ligger servern? Kan jag köra egen domän och peka mot servern? Vem äger bolaget/servern/webbplatsen? Osv osv osv....
                      Eftersom allt fortfarande är i alpha så finns inte sådan information på sidan. Men det är tänkt att det inte ska vara några speciella begränsningar utan att det anpassas efter sida men totala utrymmet man får använda kommer ligga på runt 1gb per sida. Bandbredden är begränsad till 100mb totalt men finns uppgraderings möjligheter vid behov. Servern ligger i Växjö. JA du kommer kunna peka dina domäner mot sidan men den funktionen är planerad att komma innan beta. Betan är planerad att lanseras innan 28 Februari.

Dom vi kommer koncentrera oss på är utvecklare mellan 16-24 eftersom dom inte har råd med egna serverar. Så det hela måste vara riktigt enkelt, det kommer finnas videoklipp som visar hur man gör olika saker som att skapa en extra databas osv.

För att ha koll på allt kommer vi ha en valuta som kommer användas för att få resurser. Man kommer få viss mängd av den varje dag sedan kommer man kunna välja själv vad man vill köpa för den. Så det kommer vara väldigt dynamiskt.

Kommentera

webb365 skrev: Visa inlägg
                        Eftersom allt fortfarande är i alpha så finns inte sådan information på sidan. Men det är tänkt att det inte ska vara några speciella begränsningar utan att det anpassas efter sida men totala utrymmet man får använda kommer ligga på runt 1gb per sida. Bandbredden är begränsad till 100mb totalt men finns uppgraderings möjligheter vid behov. Servern ligger i Växjö. JA du kommer kunna peka dina domäner mot sidan men den funktionen är planerad att komma innan beta. Betan är planerad att lanseras innan 28 Februari.

Dom vi kommer koncentrera oss på är utvecklare mellan 16-24 eftersom dom inte har råd med egna serverar. Så det hela måste vara riktigt enkelt, det kommer finnas videoklipp som visar hur man gör olika saker som att skapa en extra databas osv.

För att ha koll på allt kommer vi ha en valuta som kommer användas för att få resurser. Man kommer få viss mängd av den varje dag sedan kommer man kunna välja själv vad man vill köpa för den. Så det kommer vara väldigt dynamiskt.
                        Fetto 1: Är det 100mb/månad, menar du?

Fetto 2: Varför? Jag kan ärligt talat inte se vitsen med det, riktigt. Det enda jag kan tänka mig att folk vill ha mer av är bandbredd. 100mb kan lätt gå åt på 100 sidvisningar.
                        Avundas aldrig någon det sken av lycka han har för du känner inte hans hemliga sorger.

Kommentera

prplxr skrev: Visa inlägg
                          Fetto 1: Är det 100mb/månad, menar du?

Fetto 2: Varför? Jag kan ärligt talat inte se vitsen med det, riktigt. Det enda jag kan tänka mig att folk vill ha mer av är bandbredd. 100mb kan lätt gå åt på 100 sidvisningar.
                          Det kommer finnas för att balansera så inte en användare tar alla resurser. Vissa kommer behöva mer bredband och mindre lagring och då är det bättre med en valut som gör att dom kan anpassa det så. Vissa kommer behöva mer lagring osv...

Kommentera

Working...
                          X