Meddelande

Minska
No announcement yet.

Ottsjopunkten.tk - Optimerings hacks

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Ottsjopunkten.tk - Optimerings hacks

    HEJ!
    Vill ha TIPS på bra hacks som gör att min wp blogg blir bättre Och snabb,
    har provat det mesta plugin, varav några gjorde så jag kraschade....!

    PS! vet att det mycket spam kvar, jag rensar,rensar, jag var dum nog och inte tänka mig för när jag la ihop min blogspot och min gamla skitblogg,jag jobbar på det.

    Webbadress: http://ottsjopunkten.tk
    5
    Bra Artiklar
    100.00%
    5
    Snabb som tusan
    0.00%
    0
    Bilder och Mode i massor
    0.00%
    0
    Bra design,inte alla Gratis WP mallar
    0.00%
    0

    The poll is expired.

    Tina Pont ing Åre

  • #2
    Personligen säger jag att det bara är bra innehåll som är viktigt av de sakerna du radade upp. Är det en intressant artikel så kan jag vänta 3-4 sekunder, det gör mig ingenting!

    Det du dock inte tagit upp är något som kanske är svårt att sätta ord på. En blogg måste ha "det där". Något som får en att inte vilja sluta klicka! Som bloggarnas motsvarighet till tv-seriernas cliffhangers!

    Något annat som jag tycker är väldigt viktigt är att det är aktivt och interaktivt! Det måste gå att hålla en diskussion med skribenten och den måste kännas personlig, annars är det som att prata med en vägg, det känns rätt värdelöst.

    Designen du har nu är snygg som attan, men något grötig. Jag säger inte att du nödvändigtvis ska ta bort något, men kanske kan du klämma in lite färg? Jag själv börjar alltid min design med att välja ut två eller tre färger jag gillar. Sedan gör jag en färgkarta av dem i massa olika nyanser för att välja ut vilka som passar bra ihop. Kanske något du kan testa?

    I övrigt känns sidan bra över lag, tycker jag! Bra jobbat! :-)

    ----[ EDIT ]----------------

    Herregud, jag läste din fråga fel. Jag tyckte det stod att du INTE ville ha tips på hack för att snabba upp sidan. Nåväl, kanske kan min feedback vara värdefull ändå så jag låter den stå kvar.

    Förlåt. :-/
    Last edited by prplxr; 2012-11-20, 09:10. Anledning: Jag sover fortfarande.
    Avundas aldrig någon det sken av lycka han har för du känner inte hans hemliga sorger.

    Kommentera


    • #3
      Tack för råden,ska verkligen åtgärda det du påpekade, Klart jag vill ha lite "hacks" så den blir millimeterbra MER! Tack Ottsjötanten.
      Tina Pont ing Åre

      Kommentera


      • #4
        Bortsett från att en .tk-adress ofta luktar lite blackhat så verkar din sida bara vara en enda stor fet link farm, känns inte som att frågan om innehåll är så aktuell - men jag gillar att ha fel?
        I am Sugardaddy, you are my apprentice

        Kommentera


        • #5
          Jag tycker den blev hundra gånger bättre när du tog bort de där krumelurerna runt inläggen

          Kommentera


          • #6
            Bra,har tagit till mig av kritiken Bort med Lite UtLänkar, Jag håller på rensa Bort Spam-skit ur mina s.k artiklar. Tar dock lite tid....Jag har köpt min dot.tk adress, för c:a 8 år sedan och var tidigare en Länkkatalog, och min gode man har lite synpunkter ibland på saker och ting! Ska dock dra i marginalera lite enl. kritik. Tack! Ni och gärna fler synpunkter, även om ni tycker nått är sk*t, jag behöver det med, för den ska bli bättre!
            Kanske kan det räcka med dom sista 5 åren i blogginlägg, eller sista 3 åren,men bara dom bra? Synpunkter?
            Kram Och ha en bra Snöig dag! ialla fall hos mig ottsjötanten i Åre.
            Tina Pont ing Åre

            Kommentera


            • #7
              Jag skulle vilja klaga på toppbilden. Min skärmupplösning är 1280*800 på den här datorn. Det innebär att mer än hälften av den tillgängliga höjden i browsern tas upp av toppbilden, vilket betyder att jag måste scrolla för att se någon meningsfull mängd innehåll. För övrigt är bilden spegelvänd!

              Jag noterar att en av bilderna i sektionen member of inte laddar. Det skulle nog vara en bra idé att lagra dessa bilder lokalt, dels för att gardera dig om de sidorna går ner. Dels för att besökaren ska slippa göra extra DNS-uppslag när sidan laddas. Och förövrigt, se gärna till att bilderna (åtminstone de bredare) har samma justering, antingen vänster, centrerade, eller om du känner dig äventyrlig, höger. (Vänster är förstås vad jag skulle rekommendera. Eventuellt också att du ändrar storleken på bilderna så att de är lika breda.)
              Gameboy Genius - Foto: Gatukonst och elektronikporr
              Internklippning:
              1) Snaggning av fångar.
              2) Klippning frisörer emellan.

              Kommentera


              • #8
                Vill verkligen inte vara taskig. Men för mig framstår din blogg bara som en samling obegripliga och ointressanta inlägg.

                Du har inget tydligt ämne och jag kan inte se något som skulle kunna intressera någon annan än dig själv.

                Så innan du ens börjar pilla på bloggens utseende tycker jag att du ska ta en rejäl funderare över innehållet.
                Med vänlig hälsning från
                Danne
                ------
                Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
                Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
                Våga Vägra
                FaceBook

                Kommentera


                • #9
                  Jag måste hålla med Danne V, fast jag gissar att målgruppen inte är "gamla" gubbar.
                  En blogg ska väl vara som en typ dag/veckobok? Jag ser bara en massa dikter och böner på engelska och svenska.
                  Jag gissar att om man följer en blogg så vill man ta del av någon annans liv och upplevelser. Det är iaf så jag har uppfattat bloggar tidigare.
                  Mitt företag

                  Kommentera


                  • #10
                    En blogg behöver inte alls vara en dagbok. Om hon skriver dikter så är väl målgruppen just poeter osv. Dessa gillar väll förhoppningsvis att läsa dikter?

                    Även om det är en väldigt lite målgrupp så finns den säkerligen.

                    Kommentera


                    • #11
                      noshornin skrev: Visa inlägg
                      En blogg behöver inte alls vara en dagbok. Om hon skriver dikter så är väl målgruppen just poeter osv. Dessa gillar väll förhoppningsvis att läsa dikter?
                      Du har säkert rätt.
                      Hon ville iof ha tips på hur hennes blogg skulle bli "bättre". Om man menar fler läsare med "bättre" så tror jag dock att innehållet är tusen gånger viktigare än designen.
                      Mitt företag

                      Kommentera


                      • #12
                        Joo, håller helt med.

                        Kommentera


                        • #13
                          OK Tack, ska tänka igenom era ord noga och ordentligt. Så det framgår mer vad-det-är-för blogg. Först och främst: kristen blogg med mina dikter. Sen skriva om mitt liv, jag sitter vid datorn 7 dar i veckan, inget annat för mig....Men tack, era ord är värd att ta en funderare på,
                          Kram KP
                          Tina Pont ing Åre

                          Kommentera


                          • #14
                            För att förhindra spam rekommenderar jag Akismet samt Wp-hashcash.
                            Gameboy Genius - Foto: Gatukonst och elektronikporr
                            Internklippning:
                            1) Snaggning av fångar.
                            2) Klippning frisörer emellan.

                            Kommentera


                            • #15
                              Jag tar och flyttar den här tråden från "Databashanterare & SQL" - och "Hemsidekritik" är väl den plats som känns bäst.

                              mvh
                              @aviddevguy

                              Kommentera

                              Working...
                              X