Meddelande

Minska
No announcement yet.

Dokumentationen av en hemsida

Minska
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Dokumentationen av en hemsida

Jag har redan tidigare fått massor med bra tipps om min förenings hemsida i den här avdelningen. Tack för all hjälp, era tips har lett till många förbättringar.

Nu är jag tacksam om ni vill uttala er om min dokumentation av hemsidan. Syftet med dokumentationen är att flera ska kunna hjälpa till med underhållet och vidareutvecklingen. Målgruppen är föreningens medlemmar med eller utan html kunskaper.

Eftersom man i styrelsen har bestämt att arbetsgruppernas sidor ska vara inloggningsskyddade har jag lagt upp forumet som en extra användargrupp för att ni ska kunna läsa.

Ni måste logga in för att komma åt dokumentationen.

Användarnamn: webforum
    Lösenord: webforum
    Mvh

Det var ju mycket tydlig information i länkarna i menyraden om hur man gör hemsida. Kan möjligen ses som alltför mycket information om man har ont om tid och kan ses som lite överflödigt (jämfört med de brister som finns på många andra hemsidor), men du har då gjort ett ordenligt arbete.

Är det för medlemmar på webforum du satt ihop just detta eller ser det likadant ut för föreningens medlemmar? Det är väl de som är målgruppen. Det du gjort kan liknas som ett examensarbete på en högskolekurs. I så fall kan det bli MVG men fundra på om allt detta behövs för föreningens medlemmar.

Kommentera

b242569 skrev: Visa inlägg
      Är det för medlemmar på webforum du satt ihop just detta eller ser det likadant ut för föreningens medlemmar? Det är väl de som är målgruppen. Det du gjort kan liknas som ett examensarbete på en högskolekurs. I så fall kan det bli MVG men fundra på om allt detta behövs för föreningens medlemmar.
      Målgruppen är i första hand föreningens medlemmar. Jag är medveten om att flertalet medlemmar inte är ett spår intresserade av detta, de får väl låta bli att läsa. Men för de fåtal som känner sig manade att hjälpa till med sidan är det nödvändigt att ha tillgång till någon slags dokumentation.

Jag oroar mig snarare för att dokumentationen är för kortfattad än att den är för utförlig. Syftet är ju att trigga igång några kreativa noviser att intressera sig för att jobba med hemsidan. Alternativt att det finns vägledning för en proffsbyrå om föreningen blir tvungen att ta hjälp utifrån mot betalning om vi inte lyckas etablera en intern arbetsgrupp.

Vad jag har gjort för er medlemmar på webforum är att ni har förärats egna inloggningsuppgifter för att kunna ta del av min dokumentation. Inloggade föreningsmedlemmar ser mycket mer som ni på webforum fortfarande inte kommer åt.
      Mvh

Kommentera

Bara kollade snabbt. Såg ju bra ut.
        Men vad är "edietering"? Om det är "editering" du menar, så finns det inget sånt svenskt ord. Det heter "redigering".
        Med vänlig hälsning från
        Danne
        ------
        Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
        Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
        Våga Vägra
        FaceBook

Kommentera

Vad är "åtkomststsnivån"?

Ser bra ut. I en framtida uppdatering skulle du kunna fundera på en WYSIWYG-lösning, typ CKEditor eller liknande.
          Recursion - See recursion.
          Nej, Gagnef är inte en flod i Indien.

Kommentera

Danne V skrev: Visa inlägg
            Bara kollade snabbt. Såg ju bra ut.
            Men vad är "edietering"? Om det är "editering" du menar, så finns det inget sånt svenskt ord. Det heter "redigering".
            Tack Danne V, du har rätt. Jag ska ändra.
            Mvh

Kommentera

Danne V skrev: Visa inlägg
              Om det är "editering" du menar, så finns det inget sånt svenskt ord.
              Editering finns numera i SAOL, men redigering får nog min röst. (Lite OT...)

Kommentera

fiddler skrev: Visa inlägg
                Editering finns numera i SAOL
                Ja jäklar, det visste jag inte.
                Med vänlig hälsning från
                Danne
                ------
                Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
                Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
                Våga Vägra
                FaceBook

Kommentera

fiddler skrev: Visa inlägg
                  Vad är "åtkomststsnivån"?

Ser bra ut. I en framtida uppdatering skulle du kunna fundera på en WYSIWYG-lösning, typ CKEditor eller liknande.
                  "åtkomstnivå" = Den mängd information som olika grupper får läsa. Har du ett bättre ord?
                  Mvh

Kommentera

kluringen skrev: Visa inlägg
                    "åtkomstnivå" = Den mängd information som olika grupper får läsa. Har du ett bättre ord?
                    Han syftade nog på stavningen "åtkomststsnivån" => "åtkomstnivå"

I övrigt så har jag väl ingen direkt kritik att komma med på din dokumentation.
                    För lata svin är marken alltid frusen..

Don't try to fix your linux system without knowing where your towel is. It is useful for three things
                    1. Muffling screams of frustration
                    2. Covering evidence of your ineptitude
                    3. Crying into.

Ubuntu forums
                    Umbraco é nice.
                    Jag försöker åtminstone..

Ironi är intelligenta människors möjlighet att göra en viktig poäng samtidigt som man har lite kul.

Kommentera

Fredde Mannen skrev: Visa inlägg
                      Han syftade nog på stavningen "åtkomststsnivån" => "åtkomstnivå"
                      Så var det.

Kommentera

Working...
                      X