Meddelande

Minska
No announcement yet.

emptor.se - förfrågansystem för inköpare

Minska
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• emptor.se - förfrågansystem för inköpare

Tjenare wf! Tänkte visa det jag jobbat med på sista tiden, som flera av er här har hjälpt mig med när jag kört fast.

Sidan är ett verktyg för inköpare, som är till för att förenkla hanteringen av offertförfrågan som man skickar till sina leverantörer. Då man skapar en förfrågan så kan man lägga till alla artiklar man vill fråga på genom att välja dessa i en dropdown-lista, sedan väljer man vilka leverantörer man vill skicka till, och slutligen kan man skicka iväg offertförfrågan till leverantörerna med ett enkelt knapptryck. Mailet som skickas genererar även en länk som leverantören kan följa tillbaka till emptor, där leverantören direkt kan fylla i sina priser. Som emptor-användare ser man en sammanställning av priser osv direkt i applikationen, och kan då på ett enkelt sätt se vilken leverantör som har bäst pris på varje artikel.

I helhet känner jag mig ganska nöjd, med tanke på att detta också är mitt första riktiga projekt som programmerare!

kodad i asp.net c#, vad tycker ni?

http://www.emptor.se

/Mvh
    "Det var som att sitta och programmera i en skål med gröt där varje gryn var en rad med kod"

Du bör nog läsa genom dina texter på http://www.emptor.se/prices.aspx
    i den korta beskrivningen står det att Basic får 40 förfrågningar.
    i slutet på sidan i den längre så står det 100.
    Dessutom nämns något som heter Start.

Kommentera

tackar, missade det där!
      "Det var som att sitta och programmera i en skål med gröt där varje gryn var en rad med kod"

Kommentera

www.unibas.se

1500 SEK

Så får man

Valutahanterning, Avdelningsredovisning/Resultenheter, Rabbatsystem, Avtalsfakturerning, Orderhanterning registero order skriva orderkänndade, skriva följesedlar, Offerthanterning, Kravbrevsrutin, Räntefakturerning, Bugdet, Internetbutik, Skriv fakturor i olika språk, Lagerhanterning invterare, automatiserade in och utbetalningar via internet plusgiro/bankgiro, Mulipla prislistor, Flera leveransaddresser per kund, Strökundshanterning, Invetarierbok, Serienummeruppföljning, Bokförning, Fakturerning och mycket mer.

och det är bara engångs pris

plus support avgiften på 500 SEK om år om man vill ha det med sig.
        ganska kraftfullt verktyg

Eller så har man ju www.winbas.se som är helt gratis för en användare .

Kommentera

Visst verkar unibas vara lätt och kraftfullt, men innehåller ändå inte de funktioner som är själva syftet med emptor.

Kommentera

Working...
          X