Meddelande

Minska
No announcement yet.

Synpunkter på botad.se

Minska
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Synpunkter på botad.se

För två år sedan fick jag en idé. Nu är min bebis färdig. Men eftersom jag inte kunde något om programmering när jag började behöver jag lite hjälp. Kolla efter uppenbara fel eller misstag. Och kolla formen och användbarheten, ful eller snygg, enkel eller krånglig?
    http://www.botad.se
    /Jens

Trevligt!

Är det nåt fel på pil ned? Båda tar mig uppåt. OS X, FF4.
    bassebhu - din kompis bland kompisar

Om du mot förmodan inte är nöjd med kompositionen av ovanstående inlägg,
    eller att det helt enkelt inte nådde upp till dina förväntningtar - var god:

Rapportera till bassebhu

Kommentera

Hej
      Kollar med IE9, trött på chrome och ff4, hur som helst, fina färger, pilarna fungerar inte i IE, trycker på neråt och inget händer, scrollar jag ner och sedan trycker på pil upp då går sidan upp. Om det är ett fel får någon annan säga mer om. Lite konstigt att det står längst ner, sidan fungerar bäst med de andra webbläsarna, skall inte siten fungerar på alla webbläsare??
      Buddha is an almighty god but not for me because I am Buddaz

Kommentera

Först hoppade sidan upp/ner när man tryckte på pilarna och då fattade man inte riktigt vad som hände. Därför har jag försökt göra så sidan i stället rullar uppåt/nedåt. Har inte riktigt koll på javascript än och det verkar vara ett webbläsarberoende språk, ska försöka fixa det i kväll.

Det är lite smågrejer som inte ser bra ut i IE, kanske mest i de gamla versionerna. Tyckte ändå det var ärligast när jag inte får ordning på det. Funkar inte heller i iPad/iPhone och Android-mobiler än, kanske ska skriva det också?
        /Jens

Kommentera

Bra jobbat!

Läsbarheten är viktig, speciellt på en sån här sida som ju även riktar sig till personer med synproblem. Länkfärgen (#00cccc) borde mörkas till åtminstone #008080 för att ge en bra kontrast. Jag var själv tvungen att flytta närmare skärmen för att se texten tydligt.
          Recursion - See recursion.
          Nej, Gagnef är inte en flod i Indien.

Kommentera

Snygg sida!

Kommentera

Det är inte helt enkelt att förstå hur man kommer tillbaka till förstasidan när man har klickat på en flik. Du skulle kunna ha en flik för första sidan också, då skulle det bli enklare att förstå navigeringen.

Kommentera

Hej
                pil upp fungerar men inte pil ner, använder nu foxen v4.0. Exakt som föregående säger en flik som heter start eller något annat liknande. Det andra spontana är att man kommer direkt på behandlingar och då börjar man undra, vad är det här för sida, vilket gör att man måste börja leta efter info om vad går sidan ut på, människor är lata och vill ha infon på direkten och inte behöva leta för mycket om vad sidan handlar om, hoppas du förstår vad jag menar, resten tycker jag är okej.
                Buddha is an almighty god but not for me because I am Buddaz

Kommentera

•Nu tror jag pilarna fungerar i alla webbläsare, testa gärna och skriv vilka som funkar och inte.
                  • Bra förslag erciz, har gjort om!
                  • Vad tycker ni om ordmolnet förresten?
                  /Jens

Kommentera

Inget stort fan av nuvarande layout. Det är möjligt att det fungerar bra när man sitter med en större skärm, men många idag har bärbara datorer. Jag skulle ha samlat övre delen så man får en bättre helhet även på en laptop.

Det är möjligt att layout fungerar när man är en återkommande besökare och därmed vet exakt vart man ska gå men jag blir bara förvirrad, även efter att ha tryckt på flikarna.

Ordmolnet är riktigt snyggt men det ligger absolut längst ner på en plats där många bara samlar copyright info, dvs sånt ingen läser ändå.

Idén är helt ok, även om det testats av personer tidigare, men designen tilltalar mig tyvärr inte alls. Därmed inte sagt att den inte fungerar för andra. Färgpaletten får godkänt däremot, jag gillar när man lyfter fram innehållet i ljust mot mörkt.
                    http://gråimport.se

Kommentera

Direkta saker jag ser:
                      - Loggan tar upp alldeles för mycket plats (namnet plus pratbubblan) för att ens kunna se innehållet på den aktiva sidan direkt. Men å andra sidan använder alldeles för liten typsnitt längst ner på sidan (id="sidfot") för att det ska vara direkt läsbart utan att få ont i ögonen.
                      - Den ljusa grön/blå #0CC länk-färgen stör emot den vita bakgrunden.
                      - Du har inte tänkt på att designen ska vara anpassad även för folk med mindre upplösning på skärmarna (ex; laptop, tablets etc.)
                      - Pilarna är bara användbara när man har en högre upplöst skärm, för annars kan man inte se dom. Men egentligen är de pilarna ganska överflödiga. Du behöver bara upp-pil/länk i sidfoten för att komma till toppen av sidan istället.

Kommentera

Working...
                      X