Meddelande

Minska
No announcement yet.

Lite hjälp på vägen...

Minska
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Lite hjälp på vägen...

Hejsan

Skulle vilja få lite synpunkter och åsikter kring följande webbsida som jag satt ihop:
    http://bit.ly/fhFbzi

Man kan anmäla sin företagshemsida och få en länk(dofollow för de som är intresserade av SEO), beskrivning samt få den kategoriserad.

Man kan även textannonsera kostnadsfritt. Även textannonserna är dofollow, men då det endast är 5 platser och den kostnadsfria annonsen endast syns i 14 dagar så är det nog vidare SEO-alternativ.

Båda tjänsterna (hemsida, textannonser) riktar sig endast till företag inom IT/telekom och företag som har dessa som främsta kunder.

Med det sagt så behöver jag lite åsikter kring följande:
    --------------------------------------------------------
    1. Förmedlas min målgrupp och erbjudande på ett bra sätt?
    2. Är flödet på hemsidan lättöverskådligt?
    3. Designen är medvetet minimalistisk, men har ni konkreta förslag på vad man kan göra för att göra den mer levande så är det välkommet.

Obs! Databasen är rensad från testdata så det blir givetvis svårt för er att kontrollera hela flödet. Vill ni lägga till testdata så är ni välkomna att göra så. Jag godkänner testregistreringar så snart jag kan. Jag rensar databasen senare i veckan så ni som anger era e-postadresser kommer inte med i skarpa varianten.
    - Ni som testar hela registreringsflödet är jag extra intresserad av, svara i denna tråden!

Är det så att du vill lägga till ditt riktiga företag eller en riktig annons så får du vänta till mitten av mars, annars blir det dubbelt jobb för dig.

Mvh

Marcus
    Pågående projekt just nu: WWWindex | DinDatakonsult

Tydlig och lättläst text men ser möjligen lite grått och färglöst ut. Kanske skulle vara bättre med annan bakgrunds och/eller textfärg än ljusgrå i huvudfönstret då texten är mörkgrå, t ex ljust gul, blå eller grön men det är ju inte lätt att säga när man inte har sett det.

Det passar även med lite information om verksamheten på startsidan över länkområdet (då kan det lättare bli svar ja på frågorna 1 och 2). En definitivt störande sak är att länken i det svarta fältet "Under utveckling" knappt syns i firefox och inte alls i IE8. Antingen får länken vara i ljus färg eller att det inte ska vara svart utan ljus bakgrundsfärg istället.

Vi har dessutom passerat mitten av mars. Du menar väl mitten av april eller kanske maj?
    Last edited by b242569; 2011-03-30, 13:56.

Kommentera

Hejsan och tack för kritiken.

Jag ska se över färgschemat och leka fram nånting som lyfter presentationen.

Jag har lagt till en erbjudandebeskrivning om vad sajten erbjuder och för vem. Gärna feedback på den om texten ovanför alla kategorierna känns tilltalande. Gå gärna in under t.ex. Internet->Domäner för exempel på hur en kategoribeskrivning kan se ut när man går djupare ned i strukturen.

Jag har fixat så att länken syns. Den är nu vit så den ska synas tydigt. Hela blocket kommer givetvis försvinna när jag tycker att sajten är mer redo för officiell release.

Mitten av april låter mer vettigt, tack

Kommentera

min första tanke när sidan visades va . "oj har han länkat fel"
        Ser typ ut som sidorna man kommer till när man stavat fel i adressen
        " The problem with America is stupidity. I'm not saying there should be a capital punishment for stupidity, but why don't we just take the safety labels off of everything and let the problem solve itself?"

Kommentera

Håller med om att den kan upplevas för generisk. Jag tror dock att det kommer lösa sig med tiden när webbplatsen fylls med mer information(utöver själva katalogdelen). Du kan ju dock inte annat än bedöma det som presenteras i dagsläget och jag tar till mig kritiken.

Kommentera

Working...
          X