Meddelande

Minska
No announcement yet.

Behöver kritik här nu

Minska
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Behöver kritik här nu

Hejsan, jag har suttit och stirrat mig blind nu på denna sida.
    Så jag känner att jag behöver lite hjälp ifall det är nått som behöver rättas till eller något liknande.

www.dropoff.se

Det är en företags sajt som ska sälja bilvård produkter.

Här nu? Inte på Jamaica om två månader alltså?

På något sätt känns det som att sidan inte är stilren jämfört med vad som är normen idag inom design. Men utöver den vaga beskrivningen, några konkreta punkter:

Flash-animationen visar logon en extra gång. Känns lite dubbelt när den finns precis till vänster också.

Utrymmet ovanför menyn känns bara som dött utrymme. Där borde du ha varumärkesnamnet och logon på något sätt som inte ser fult ut. Alt. minska ner höjden på det tomma utrymmet till högst så hög menyn är.

Rubriken på en av sidorna säger "Om Dropp Off" med två p.

Bakgrunden bakom texten känns lite för ljus för den vita texten. I min mening borde du även göra dig av med listpunkterna ("bullets") i menyn.

Däremot ska du ha cred för att du stavar schampo på svenska. Många stavar med två o nuförtiden.
    Gameboy Genius - Foto: Gatukonst och elektronikporr
    Internklippning:
    1) Snaggning av fångar.
    2) Klippning frisörer emellan.

Kommentera

Mängder med särskrivningar ex: "Lakans trasor", "hög kvallitativa tjänster" (även stavfel), "textil behandlingar" etc...
      Recursion - See recursion.
      Nej, Gagnef är inte en flod i Indien.

Kommentera

Jag tycker det är lite irriterande med flashen på startsidan. Bättre med text som inte rör sig, innehållande t ex information om företaget. Känns även mer naturligt med text t ex Drop Off i själva loggan ovanför menyraden, alternativt menyraden lite högre upp.

Annars är det bra med stor och tydlig text under länkarna, men i Produkter har du bara i vänsterkanten länkar till olika typer av produkter. Vore bra med lite information om produkterna även i huvudfönstret.

Kommentera

Tackar för allt. Jag ska gå igenom det ni har skrivit och se vad jag kan göra om.
          Alltid bra med andras ögon ibland

Kommentera

Working...
          X