Meddelande

Minska
No announcement yet.

Nytt community för datorintresserade

Minska
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Eddwiiin skrev: Visa inlägg
    Tack för alla deppiga och nedlåtande kommentarer, mina vänner
    Deppigt eller ej, det kanske ligger något i vad folk säger om att det finns saker att förbättra i designen.

Jag håller med om att säkerheten kan vara lite halvdan, men det är inte meningen att det ska föreställa en databas med hemligstämplat material. Dessutom jobbar jag hela tiden på att förbättra detta.
    Förlåt om jag låter otrevlig igen, men om användare kan injicera HTML-kod så enkelt så går det att göra vad som helst, inklusive rikta om användaren till en sida med fula bilder, eller visa oändligt många popups. Sanera all användardata med htmlspecialchars eller liknande. Det är vanligt bonnvett för alla PHP-programmerare.

Det här med att medlemmarnas e-post och telefonnummer etc. är deras eget val. E-postadressen, enligt mig, är inget som borde vara jättehemligt?
    Jag vet inte om du är medveten, men det finns spammare som dammsuger hela Internet efter e-postadresser att spamma. Därför bör man aldrig visa e-postadresser som syns utan att man är inloggad.

Sen det här med scrollers... Den under headern kommer jag inte ta bort. Den är nyhetsflödet, och det är ingenting jag "stör" mig på.
    Det finns ändå smakfullare sätt att göra det på, t ex att visa ett föremål i taget genom att fadea ut en sak och sen fadea in nästa.

Däremot den som visar e-postadress och användarnamn vill jag egentligen inte ha där, men eftersom man har olika långa användarnamn och lösenord kan detta göra att tabellen flyter ut åt sidorna, vilket ger min usla hemsida ett mycket fulare utseende.
    Möjliga lösningar:
    1) Använd word-wrap: break-word; i CSSen till fältet som visar e-postadressen. Då radbryts texten, även mitt i ord, och boxen sträcks inte ut.
    2) Låt bli att visa adressen bredvid varje användares inlägg. (Utan bara på profilen.)

Att det heter moderator, är för att jag tycker det är ett skönt ord. "Bli arbetsmyra" är inte särskilt lockande...? Men om någon har något bättre förslag kan jag självklart ändra på detta.
    Så du bryr dig mer om att det ska låta skönt än att ordet beskriver uppgiften? Varför inte kalla det för kung? "Bli kung!" Hur skönt som helst.

Jag ber om ursäkt för att du kom till "Okänd Profil"-sidan, nitro2k01. Det är inte så att jag tar den sist tillagda i databasen. Jag tar din unika ID. Det här problemet uppstår när man inte är inloggad, och inte angivit någon id i URLn. Felet här var att det inte skapades någon cookie. Förlåt för detta, det ska vara fixat så snart jag hinner. Jag har precis lanserat en ny startsida som antagligen har rört till det.
    Ok, bra!
    Och sen, herr forumvärd, hur många sing-up:ar när du visar precis allt på sajten? No one.
    Det funkade för dig här på wF. Får jag fråga hur du hittade hit? En rimlig gissning är att du googlade efter något, kanske "php forum" eller något sådant. Eftersom allt innehåll finns tillgängligt för sökmotorerna så ökar kontaktytan gällande vad folk kan söka efter och hitta resultat från wF. Det tror jag är en positiv sak.

Sen finns de som har kommit på den lysande idén att låta sitt forum vara öppet för sökmotorer, men stängt för besökare som inte är inloggade, vilket jag har stött på ibland när jag har googlat efter saker. Vilket betyder att jag måste registrera ett konto för att se saken ifråga. (Något jag själv alltså letar efter.) Visserligen får de ett extra konto på sin server, men vad gäller mig är det ett nästan garanterat sätt att skrämma bort mig från att faktiskt använda sidan då de medvetet skapar extra besvär för mig.

För övrigt, tycker jag att min sajt är räääätt så mycket finare än det här brungula forumet. MEN, självklart är jag öppen om designförslag också.
    Visst. Många har kritiserat den wF's brungula färg genom åren. Men även om man helt och hållet bortser från färgvalet så är din sida ett hopkok av spretiga designelement utan enhetlighet. Jag säger det inte för att vara taskig utan för att det är sant. Vemsomhelst med ett öga för design kommer hålla med om det omdömet.

förstår förresten inte varför man inte kan ge konstruktiv kritik istället för att sitta och skälla ut folk? inte min stil.
    Det må vara otrevligt när någon säger rakt ut att ens sida är ful, men betänk att om wF's medlemmar tycker så, så kanske även en stor andel potentiella medlemmar tycker likadant och kanske till och med undviker sidan på grund av det. Kortfattat: Du kan förlora potentiella medlemmar. Vad gör du? Fortsätter att hävda att din sida är snyggast i världen och förlorar potentiella medlemmar, eller lyssnar på vad folk har att säga?
    Gameboy Genius - Foto: Gatukonst och elektronikporr
    Internklippning:
    1) Snaggning av fångar.
    2) Klippning frisörer emellan.

Kommentera

Inte direkt några trevliga färger, snabb titt. Svart på lila, verkar vara en dålig färgkombination, som Nitro säger folk går efter synintryck, att WF har tråkiga färger har jag inget emot så länge man ser vad som skrivs på forumet, hellre en trist färg och man ser texten än tusen färger.
      Buddha is an almighty god but not for me because I am Buddaz

Kommentera

Okej. Jag ber om ursäkt, nitro.

Jag tänkte också på det där att fadea in och ut nyheterna, men jag är ingen mästare på javascript. Någon som vet?

Kommentera

Buddaz skrev: Visa inlägg
          Inte direkt några trevliga färger, snabb titt. Svart på lila, verkar vara en dålig färgkombination
          Det svarta och det lila kommer jag inte ta bort. Det är sajtens "image"

Kommentera

Att som motangrepp hacka ner på det brungula wF sänder väl inga bra signaler för en fortsättning, eller hur ;-(
            Livet är kort och Nu!
            Läs mera!
            !?

Kommentera

Nej, men det var endast för att jag blev irriterad på kommentarer som:
              Sidan är... tja... hur ska jag uttrycka det... ful och jobbig
              Men jag ber om ursäkt.

Kommentera

Kan ju börja med att säga att jag diggar idén faktiskt.

Sen så tänkte jag bara säga en liten sak när det gäller att ta kritik. Det folk säger här gör dom inte för att trycka ner på din hemsida, utan bara för att ge dig tips på hur du kan ändra på den för att den ska bli mer användar vänlig.

Sen en liten bugg som jag har märkt, vet inte om det beror på min dator eller om det är sidan. Men ibland när man försöker gå till nån sida så laddas inte sidan klart, utan jag får bara upp själva menyn och loggan men inget mer.

Sen en liten sak i forumet, ingen stor sak. Men istället för att visa vad du ska skriva för att infoga te,x ett kod fält. Lägg till knappar som det finns te,x här på WF istället. Men det är vad jag tycker som sagt

Kommentera

Working...
                X