Meddelande

Minska
No announcement yet.

Nytt community för datorintresserade

Minska
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Nytt community för datorintresserade

Hej!
    Vad tycker ni om den här sajten:
    *någonting*
    Har haft den igång i några månader, men vill gärna ha feedback om vad som skulle kunna bli bättre eller utvecklas mer
    Last edited by Eddwiiin; 2011-03-22, 16:53. Anledning: .

Vad är användarnamnet/lösenordet till testkontot?

------------------------------------------
    Text Censurerad av wF: *** *** *** ** ***
    SvFF - FOTBOLLSMÖRDARE
    Djurgårdens IF - NY Yankees -Iloveny

Kommentera

Finns inga (a)
      tyvärr,

Kommentera

Hur ska vi då kunna ge feedback på din sida?

Text Censurerad av wF: *** *** *** ** ***
        SvFF - FOTBOLLSMÖRDARE
        Djurgårdens IF - NY Yankees -Iloveny

Kommentera

Ja, antingen blir ni medlemmar, eller bedömer ni utseende etc...

Kommentera

Vi har ett underforum som heter hemsidekritik, så jag flyttar raskt bort tråden från PHP-avdelningen!
            Gameboy Genius - Foto: Gatukonst och elektronikporr
            Internklippning:
            1) Snaggning av fångar.
            2) Klippning frisörer emellan.

Kommentera

Och så lite kritik kanske...
              Sidan är... tja... hur ska jag uttrycka det... ful och jobbig. Designen känns som något från i krokarna slutet av 90-talet, bärjan av 00-talet. Och varför dessa scrollers? Först topp-scrollern, och sedan en scroller vid varje inlägg som visar e-postadressen? Jag fattar inte meningen med det! Det blir bara stärande.

När jag skapade en profil stod det att jag hade blivit tagen til min profil, men också "Okänd profil". Och Medlemspoäng: 48 samt Profilbesök: 3. Gissar att du bara plockar ut den sista inlagda profilen (i detta fall innan jag lades till i databasen) och att jag tttar på nångon annans profil...

Och så har du missförstått vad moderator betyder. Moderator, enligt ordets definition, är någon som kn t ex dämpa diskussioner. Du borde byta namn på den titeln till arbetsmyra eller något. Det passar uppgiften bättre

Det går gånska enkelt att ändra sin medlemstitel, t ex till administratör ( ) vilket dock inte verkar ge några extra rättigheter, vilket väl iofs är bra. Om man matar in ogiltiga ID-nummer någonstans får man inga felmeddelanden utan bara en tom sida utan innehåll. Jag undrar hur länge jag skulle behöva leta för att hitta något som är ett ritkigt säkerhetshål. Men det är ganska tydligt att du bör validera alla inkommande data bättre.

Sen har vi det där med att dölja saker och ting innan man blir medlem. Undrar hur mycket medlemmar sådant lockar, egentligen. Sedan visar du folks telefonnummer och e-postadress utan att man ens behöver vara inloggad...
              Gameboy Genius - Foto: Gatukonst och elektronikporr
              Internklippning:
              1) Snaggning av fångar.
              2) Klippning frisörer emellan.

Kommentera

Nää!
                Ingen sida som jag kommer att besöka!
                Riktigt ful i mina ögon. Så får man stopp på det enklaste.
                Bifogade filer
                Livet är kort och Nu!
                Läs mera!
                !?

Kommentera

Är faktiskt benägen att hålla med tidigare inläggare.
                  Sök på Internet för användbarhet, usabillity.

Det är ett ämne som du har stor potential och stora utvecklingsmöjligheter inom!! :-)
                  - Vad hette La Liga då det begav sig?
                  - Då Liga.

Kommentera

Tack för alla deppiga och nedlåtande kommentarer, mina vänner

Jag håller med om att säkerheten kan vara lite halvdan, men det är inte meningen att det ska föreställa en databas med hemligstämplat material. Dessutom jobbar jag hela tiden på att förbättra detta.
                    Det här med att medlemmarnas e-post och telefonnummer etc. är deras eget val. E-postadressen, enligt mig, är inget som borde vara jättehemligt?

Sen det här med scrollers... Den under headern kommer jag inte ta bort. Den är nyhetsflödet, och det är ingenting jag "stör" mig på. Däremot den som visar e-postadress och användarnamn vill jag egentligen inte ha där, men eftersom man har olika långa användarnamn och lösenord kan detta göra att tabellen flyter ut åt sidorna, vilket ger min usla hemsida ett mycket fulare utseende.

Att det heter moderator, är för att jag tycker det är ett skönt ord. "Bli arbetsmyra" är inte särskilt lockande...? Men om någon har något bättre förslag kan jag självklart ändra på detta.

Jag ber om ursäkt för att du kom till "Okänd Profil"-sidan, nitro2k01. Det är inte så att jag tar den sist tillagda i databasen. Jag tar din unika ID. Det här problemet uppstår när man inte är inloggad, och inte angivit någon id i URLn. Felet här var att det inte skapades någon cookie. Förlåt för detta, det ska vara fixat så snart jag hinner. Jag har precis lanserat en ny startsida som antagligen har rört till det.

Och sen, herr forumvärd, hur många sing-up:ar när du visar precis allt på sajten? No one.

För övrigt, tycker jag att min sajt är räääätt så mycket finare än det här brungula forumet. MEN, självklart är jag öppen om designförslag också.

förstår förresten inte varför man inte kan ge konstruktiv kritik istället för att sitta och skälla ut folk? inte min stil.

Kommentera

Men som sagt, om det inte hade varit en sån ovänlig ton i inläggen, så är jag öppen för alla förslag om förbättring. Detta är mitt första stora projekt.

Kommentera

Eddwiin, du verkar ha svårt att ta emot kritik, och det kommer antagligen minska dina chanser att få någon mer vettig kritik överhuvudtaget.

Ingen har skällt ut dig. Om du läser igenom kommentarerna noggrant ser du att åsikterna handlar om sajten (som du faktiskt verkade vilja ha kommentarer på), inte om dig.
                        Och du besvarar kommentarerna genom att berätta dina egna åsikter.
                        Du verkar anta att forumet och de som ger feedback är din fiende, och så är ju inte fallet bara för att de inte tycker om utseendet på hemsidan du länkar till.
                        Du tar till och med upp att du inte gillar designen på det här forumet, vilket är tämligen irrelevant i sammanhanget.

Tyvärr kan man inte be andra att uttrycka sig och sedan bara acceptera det man själv vill höra.

Kommentera

Jag vill jättegärna ha både negativ och positiv kritik, men här, och i många andra forum, har man en väldigt jobbig ton i inläggen.

Jag kan bygga om sajten helt från grunden om det skulle vara så att ni förklarade vad som var fel, jag har inga problem med det. Det är ju besökarna, inte jag, som ska tycka om den, eller hur?

Kommentera

Det är ju i alla fall tydlig och lättläst text. Fin logotyp men lite irriterande just med texten som flyttas i nedre delen av logotypen. Lite grötigt område mellan logotyp och text, vilket jag tycker borde tas bort.

Är användarna som visas under De här, och många fler, har registrerat sig på DigitalGruvan: slumpvist utvalda, de senaste eller? Hoppas det inte gör dem något att information om dem publiceras på detta sätt.

Kommentera

Tack b242569

Har förstått att ni inte gillar headern.. ska tänka ut en lösning där
                              "De här, och många fler, "-grejset är slumpvis valda medlemmar. Kan försöka skriva någon sorts användarvillkor i samband med registreringen =)

Kommentera

Working...
                              X