Meddelande

Minska
No announcement yet.

Hård brutal kritik önskas

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Hård brutal kritik önskas

    Sådär ja!

    Då ligger första versionen av den andra versionen av min hemsida ute. Uppskattar all form av feedback på den. Det som är mest intressant är förstås om något felar, saker som bryts, script som ger felmeddelanden eller php som spottar ur sig varningar i protest; men även rent designmässiga(utseendemässiga) konstigheter är såklart intressant det med.

    Två saker bara:
    • Bloggen har jag inte lyckats integrera än.
    • Sidan kräver tyvärr javascript för att genomföra ett köp men att bara browsa runt ska gå bra ändå.

    Here goes: Simpans blyfria fiskedrag

    Show no mercy!

  • #2
    Jag föredrar när hela bilder är klickbara och inte som nu bara uppe vid det vänstra hörnet på förstoringsglaset. Lite inkonsekvent är det när produkternas bilder är klickbara i sin helhet.
    Amatörer gör det de kan. Klåpare gör det de inte kan.
    Walt Disney

    Kommentera


    • #3
      • Stör mig på att sidan hoppar vid navigering pga google översätt laddas långsammare
      • En pil upp längs ner känns onödigt, du har inte så långa sidor
      • När jag klickar på butik vill jag komma dit, navigeringsmenyn kan du ha när jag väl är där.
      • Gillar loggor som är klickabara till startsidan, det är inte din
      • Som nämndes innan, gör hela bilden klickbar även om du har kvar förstoringsglaset
      • Gillar inte att man lämnar sidan när man vill förstora en bild. Lightbox tycker jag är ok.
      • En mindre sak men kanske en liten fiskebåt eller liknande hade passat i loggan


      Några saker
      http://www.galnanyheter.com/ - Galna nyheter utöver det vanliga

      Skaffa Dropbox - Ett självklart val för att synkronisera filer mellan datorerna samt telefonen.

      Kommentera


      • #4
        ett par snabba kommentarer
        1. Menyn: Om simpans - borde vara stort S i Simpan

        2. Feature line - Simpans är handtillverkade ... Nja, det är väl knappast vad ni är. Förslag: Simpans - handtillverkade ...

        3. Textformatering. Genom att ha rak vänster- och högermarginal blir texten mer svårläst. Här och var är det väldigt långt mellan orden, den ser spärrad ut men utan syfte. Förslag: enbart rak vänstermarginal

        4. Länka Simpans.com uppe till vänster till startsidan - bra standard som är värd att följa

        5. Sidan är på svenska, riktar väl sig till svenskar och då ser det konstigt ut med SEK på prislapparna. Ser mer ut som en översatt sida

        Kommentera


        • #5
          Mycket bra synpunkter.

          logga+headerbanner länkade - check
          förstoring bättre klickbarhet - check
          Om simpans -> Om Simpans - check


          Ska tillägga att ett par saker:
          • Att göra ”butik”-knappen i menyn klickbar var något jag hade tänkt men inte implementerade då jag hade behövt en slags splash-sida att underhålla och fylla med jag-vet-inte-vad.
          • Simpans är ett varumärke därför: "Simpans är blyfria fiskedrag bla bla bla". Detta borde nog framkomma tydligare.
          •Sidan är byggd för att kunna översättas lätt. En del länder börjar få förbud mot bly i fiskedrag. Därför hoppas jag ha en del försäljning til utlandet. Detta förklarar alltså SEK och den(helt värdelösa!) google translate-ramen. Har en välj en valuta-funktion färdig att implementeras. ”sek” i prislapparna blire då ”euro” etc.

          En fundering jag har är om bildförstoringen. Jag hade en förstoring av produkterna på samma sida(som ”lightbox”?). Jag tog dock bort den då jag föreställer mig att detta är bättre SEO. Varför jag tror det vet jag inte.

          För övrigt tror jag att jag är enig i varenda punkt ni tagit upp.

          Keep em coming.

          Kommentera


          • #6
            standard sparty skrev: Visa inlägg
            Mycket bra synpunkter.
            .
            •Sidan är byggd för att kunna översättas lätt. En del länder börjar få förbud mot bly i fiskedrag. Därför hoppas jag ha en del försäljning til utlandet. Detta förklarar alltså SEK och den(helt värdelösa!) google translate-ramen. Har en välj en valuta-funktion färdig att implementeras. ”sek” i prislapparna blire då ”euro” etc.
            Varför inte skippa google translate (så slipper man att sidan hoppar mellan sidorna också)? Översätt sidan även till engelska (du har inte så mkt text) och ha en flagga där man kan skifta språk mellan engelska och svenska (kanske även tyska och franska) har du ändå fått med 99.x % som kan läsa din sida. För att snabba upp översättningen kan du översätta sidan till engelska och sedan manuellt fixa felen google translate gör.

            Besöker jag en sida från utlandet läser jag hellre den på bra engelska än dålig svenska!
            http://www.galnanyheter.com/ - Galna nyheter utöver det vanliga

            Skaffa Dropbox - Ett självklart val för att synkronisera filer mellan datorerna samt telefonen.

            Kommentera


            • #7
              No mercy:

              Kvaliteten på bilderna på dragen är bedrövlig i stora formatet.
              Dålig skärpa och konstiga färgstick
              www.honkanen.se

              Kommentera


              • #8
                Jo, bilderna är verkligen bedrövliga. Det var det bara spinnerbaits och silikonkjolar jag hade kvar orginal av(Jag hoppas det inte är dom du syftar på?) . Spinnarna och skeddragen är hårt komprimerade omvandlade bilder. Jiggskallarna är tagna med mobiltelefonen(!). Jag fick ta det som fanns i burken för stunden helt enkelt. I nästa vecka blir det ny plåtning av.
                Eftersom jag inte har så många produkter som en vanlig butik tänker jag frilägga alla bilder.

                • Tog bort översättningen då jag upptäckte att en översatt varukorgs-sida vart buggig med den på. Men det beror på att jag glömt att bygga riktiga script när en varas antal ändras. Gjorde en snabb lösning som rippade varuantalet direkt från <TD>-elementet och glömde helt enkelt bort att göra om och rätt.

                Får jag fråga om det behövs framkomma bättre att man lagt en produkt i varukorgen. Som det är nu så ändras bara summan i rutan längst upp på sidan.

                Kommentera


                • #9
                  Det var ju lite skillnad må jag säga. Bra input från wFáre så grejar det sig.
                  När jag hade klickat på Blogg och pekade/klickade på Butik bidde det inget.
                  Så stå på dig, detta kan bli drag.
                  så du behöver väl inte läsa detta!
                  http://www.vodahost.com/web-hosting-...ng-money.html/
                  Livet är kort och Nu!
                  Läs mera!
                  !?

                  Kommentera


                  • #10
                    He he. Kul och motiverande läsning. Fick mig nästan tro att jag kommer bli miljonär när som helst!

                    Lasp, funkar inte butiksfliken ifrån bloggfliken? Om det inte fungerar kan du säga vilken OS och browser du använder.

                    Kommentera


                    • #11
                      Om jag har klickat på någon av de övriga flikarna och sedan klickar på Butik får jag bara upp de första dragen, ingen sida visas! Jag kör Win7 Ult med Firefox 3.6!
                      Och det är samma resultat med Opera och Chrome.
                      För säkerhets skull kollade jag med IE8, samma där så något fel blir det!
                      Livet är kort och Nu!
                      Läs mera!
                      !?

                      Kommentera


                      • #12
                        O tusan. Det är en feat. Ingen bug

                        Det är alltså tänkt som en undermeny som fläks ut när musen hovrar butiks-knappen. Bäst att jag placerar en nedåtpil eller liknande i butiksknappen. Ska se om jag hittar någon allmänt accepterad utf-symbol. De sk första dragen du ser är klickbara kategorier. Det var inte bra om det kan missförstås så lätt. Kanske borde jag skriva välj produktkategori i fäll-ut-fliken också. Köra ett gul-orange tema för både knapp och utflik.

                        Kommentera


                        • #13
                          Hej.

                          Lite input.
                          Kör xp, testat i ie8, firefox 4 coh chrome:
                          Sidan rör sig lite när man går mellan de olika länkarna, vänster marginalen verkar ändras.

                          I firefox och chrome har "om bly", "återförsäljare" och "blogg" samma marginal medans i ie har bara återförsäljare och blogg samma.

                          Sedan som tidigare redan nämnt, när man har klickat på något och sedan klickar på butiken vill man komma dit.
                          Om man inte skall äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

                          www.lofi.se

                          Kommentera


                          • #14
                            - Designmässigt så tycker jag att sidhuvudet känns lite stort. D.v.s. tar upp för mycket av det synliga på mindre upplösningar som t.ex. 1024x768.

                            - I sidfoten känns texten lite rörig.

                            - .productboxDescription bore ha en margin left och right alternativt padding left och right, så att texten börjar på samma ställe som bilderna.

                            - håller med om att det inte behövs en länk till toppen av sidan.

                            Kommentera


                            • #15
                              Snabbkoll: Ser helt OK. Faktiskt riktigt "trevlig" sajt.
                              Men jag personligen stör mig när man inte bjussar på lite luft mellan innehållet och webbläsarfönstrets ram. Speciellt när en layout är sådär luftig i övrig, som din.

                              Alltså: Kläm ditt 30px padding eller margin högst upp, och det dubbla längst ner under footern så att din layout inte känns som den stryps.
                              Med vänlig hälsning från
                              Danne
                              ------
                              Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
                              Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
                              Våga Vägra
                              FaceBook

                              Kommentera

                              Working...
                              X