Meddelande

Minska
No announcement yet.

Hård brutal kritik önskas

Minska
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Klart det är av intresse. Det är inte alls lyckat om man inte klart och tydligt lyckas få fram sitt budskap. Därför är det så viktigt att få feedback från folk som inte är insatta.

Nu tittade jag egentligen in för att ta upp det här angående omdirigeringar till bilderna. Jag sitter och försöker få igång adwords(Jag tror att google bara såg en tom sida då det numera ligger en mod_rewrite omdirigering i .htdocs). ALLA mina sökord har varit diskvalificerade men nu ikväll har annonsen visats fyra(Hurra!) gånger.

Hursomhelst. Jag sökte på två av mina adwords sökord och blände rätt in i annonsraderna för att se om annonsen visades. Så i periferin skymtar jag sökresultaten. (Sökfrasen var ”spinnerbaits fiskedrag”). De fyra första platserna är till olika sidor på simpans.com varav två av dom gick direkt till förstorade bilder!

Nu är det kanske inte så värdefullt med en sådan sökfras men jag tycker ändå att det visar att rent SEO-mässit så kan det vara lyckat att böka till det för besökarna. Även om jag ogillar att det ska vara så. Det är faktiskt rakt tvärtemot den förra sidan.- Där låg ALLT i samma fil. Kategorierna låg i olika div'ar som css display ändrades på. Användarvänligt men ganska värdelöst för sökmotorer.

Men ja ja. Nog om det. Jag ska se över det där med formuleringen av text och beskrivningar.

Och som sagt. Grymt tacksom för all nyttig input man får här!

Kommentera

Tråkigt tråkigt!

I morse vid klockan åtta låg sidan i topp på google. Före de flesta etablerade e-handlare! En timma senare hamnar den på typ 450'e plats. Någonting gör att sidan räknas som spam och straffas. Kan det vara alla produktboxar som innehåller väldigt liknande text?

Kommentera

Då är upprepandet av produktnamnen och vikten borta och endast färgnamnen är kvar. Förstoringsidorna får också individuella descriptions. Hoppas nu bara dom inte är långsinta på google.

Kommentera

Working...
        X