Meddelande

Minska
No announcement yet.

Annorlunda TV-tablå, tittapåtv.se

Minska
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Annorlunda TV-tablå, tittapåtv.se

Jag skulle vilja ha kritik och förslag på hur sidan kan förbättras

Anledningen till att jag har dragit igång detta projekt, är för att jag tycker det inte finns någon bra tv-tablå idag. Alla ser likadana ut och fulla med massa reklam som stör.

Sen ville jag ge mig på ett försök att utnyttja bredden, då nästa
    alla skärmar idag är i formatet bredbild.

TV-tablån hittar ni här www.tittapatv.se

Ser OK ut.
    Gillar den vertikala skrollningen! Genialt!
    Med vänlig hälsning från
    Danne
    ------
    Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
    Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
    Våga Vägra
    FaceBook

Kommentera

Sade och gjorde, Så slängde han in reklam direkt! Vicket skämt!
      Men jag saknade Viasat Motor, det enda program som börjar i morgon på allvar för säsongen Formula 1.
      Annars kan det vara OK Men skäll inte på andra när du själv plottrar med både FB och Reklam.

Kanske kunde man ha en horisontell tidslinje för alla valda program. Möjlighet att välja bort det som har varit för exempelvis några timmar sedan.
      Livet är kort och Nu!
      Läs mera!
      !?

Kommentera

Nackdelen med horizontel scrollning är att det inte finns någon "page left" eller "page right" knapp vilket gör att det blir jobbigt att styra scrolla med hjälp av tangentbordet.

Har man många kanaler så blir det mycket scrollande

Tycker det är bättre att man låter kanalerna fylla webläsarens bredd och sedan hoppa ned på en ny rad.

Varför är första "kanalen" facebook och sista "kanalen" reklam när du påstår att du är trött på reklam, ditt inlägg låter mera som SPAM för att locka besökare.

/red: ändrat från vertikal till horisontell skroll som jag menade.
        Last edited by GunnarD; 2011-03-12, 20:20.
        So long and thanks for the fish.

Tyvärr så har jag nu en person på min ignoreringslista. Personen ifråga höjer inte trivselfaktorn här, snarar tvärtom varför jag nu tackar för mig!

Kommentera

Jag tackar för kritiken och förslagen på förbättringar.

Under inställningar i menyn så går det välja så att program som har passerat inte visas.
          Det går att använda piltagerna i Firefox och Chrome för att scrolla runt på sidan.
          Det fungerar för mig iaf.

Fler kanaler kommer att komma, så håll ut

Jag uttryckte mig lite fel gällande reklam. Jag sa aldrig att jag ville få bort all reklam på sidan. Vad jag borde ha skrivit är att jag vill minimera andelen reklam och försöka placera den så att inte stör så mycket. Anledningen till Facebook är för att försöka marknadsföra sidan, och jag kan inte se något fel med det.

Lämna gärna konstruktiv kritik på hur reklam och facebook ska utformas och placeras på sajten för att störa så lite som möjligt.

Kommentera

Dragonite skrev: Visa inlägg
            Lämna gärna konstruktiv kritik på hur reklam och facebook ska utformas och placeras på sajten för att störa så lite som möjligt.
            Placera Facebook- och Twitter-tramset längst ner (nedanför kanallistningen). Som det är nu, gör det bara att man måste scrolla ännu mer, vilket man vill undvika.

Sen är det svårt att få en snabb överblick över vilka program som visas PRECIS JUST NU. Visa program som redan har varit i en annan färg än de som kommer att visas snart. Och kanske en helt annan färg på det program som visas just nu.

Kommentera

Eftersom sajten reggades för över ett år sedan ser jag detta som spam ;-)
              Livet är kort och Nu!
              Läs mera!
              !?

Kommentera

Dragonite skrev: Visa inlägg
                Det går att använda piltagerna i Firefox och Chrome för att scrolla runt på sidan.
                Det fungerar för mig iaf.
                Visst fungerar det men det jag menade är att med PageUp och PageDown tangenterna kan man scrolla en sida upp eller ner, det finns inga sådana tangenter för att scrolla en sida vänster eller höger utan man för köra pil vänster och pil höger vilker scrollar i betydligt mindre steg..

Dom flesta sajiter försöker undvika horisontell scrollning just för att det är jobbigare.
                So long and thanks for the fish.

Tyvärr så har jag nu en person på min ignoreringslista. Personen ifråga höjer inte trivselfaktorn här, snarar tvärtom varför jag nu tackar för mig!

Kommentera

Nu är ni väll ändå lite väl hårda? Gillar siten och gillar den horisontella scrollningen.

Som någon nämnde så hade det varit bra med färgkodning på kanalerna, och även så man kan spara sina favorit program.

Tyvärr finns det rätt bra sidor för detta redan. Kolla.tv är rätt bra och utan reklam.

Kommentera

Håller med om att kolla.tv är bäst just nu och den enda site jag använder, inte minst tack vare deras kanalgruppering OCH att det är reklamfritt. Hoppas bara de släpper wp7 och iPad-appar snart.

HorisontalScrollningen på op's site fungerar helt ok på touch-skärmar. Saker som påminnelse, highlight av live-program samt sortering på kategori är att önska.
                    http://gråimport.se

Kommentera

Domänen har varit registrerad i ett år. Dock så har jag inte haft så mycket tid
                      att jobba med sajten. Det är den senaste månaden jag har försökt göra något av den.

Det verkar vara svårt att läsa av snabbt vilka program som går just nu.
                      Ska se om jag kan få till en tydligare markering av dessa program i tablån.

Nu går det att använda knapparna PAge Up och Page Down för att scrolla sidan horisontellt

Kommentera

Jag har aldrig gillat att scrolla i sidled men med piltangenterna fungerar det hyfsat.
                        Utan Facebook och reklam så hade alla kanalerna fått plats på min skärm(8 st)
                        1. Lägg 7 kanaler i bredd sen ny rad!
                        2. Lägg Facebook, Reklam och annat "krafs" sist.
                        3. Gör en avgränsning kl. 20.00 (färg, streck eller vad som helst)
                        Då kanske till och med jag kommer att titta på den ofta :-)
                        Gillar Excel

Kommentera

Working...
                        X