Meddelande

Minska
No announcement yet.

Nyttbad.nu

Minska
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Har gjort om den nu

Har gjort om den nu så att den förhoppningsvis ser bättre och trevligare ut.

Kommentera

Format och placeringar av element är bra, men färg och form håller inte riktigt tycker jag.

Hela headern inklusive logga och meny känns överdrivet kontrastrik, mörk och har ett hotfullt uttryck snarare än inbjudande.

Tänk ditt drömbadrum. Är det svart, kallt och kantigt med stormande vatten eller är det ljust, varmt och elegant med en lugn, stilla vattenyta ?
      Jag tänker mig något åt det senare hållet.

Headern krockar totalt med resten av sidan och badrumsbilderna som har en mycket mer fräsch och mottaglig känsla.

Angående språket så har jag inte läst igenom hela sajten men det finns några fel på förstasidan.
      sjuttiotals kaklet (särskrivning)
      I vår kostnadsfria offert får du priset på allt arbete rivning, snickeri... ("allt arbete rivning" funkar inte, behövs något däremellan)

Så jobba på stilkänslan i headern (var konsekvent!) och se över texterna.
      Annars bra jobbat!

Kommentera

olarsson skrev: Visa inlägg
        Det är riktigt att bilderna som finns där för tillfället är köpta. De är tänkta som inspiration på vad man kan göra. Det var tänkt att det skulle finnas bilder på verkligt gjorda badrum men de de blev för mörka. Så istället köptes bilder från istockphoto. Texten har inte ändrats sen dess bilderna byttes ut. Det är ändå inte bilderna som är huvudpoängen utan sidans allmänna utförande.
        Så länge detta är fallet är bilderna fullständigt poänglösa och företaget framstår som ett fuskföretag som man snarast ska undvika. Även om texten ändras till att uppge att detta är godtyckliga badrum, så har de ingen som helst poäng där. Vad säger de mig som konsument? Jo, att företagets egna badrumsbyggen inte är tillräckligt bra för att visas.

Kommentera

det där med bilderna verkar vara en liten brist ja, det låter ju helt skrämmande att det som syns INTE är deras grejjer. Någon som kan fota får väl ta och besöka kunden och fota, kanske för en uppföljning också för att se om kunden blev nöjd, det borde de ju kunna ordna.

Sedan också huvudloggan, vad har hänt med kantutjämningen där, det ser för risigt ut, ser fulskalad ut dessutom. Hoppas det inte ska vara så
          http://nyttbad.nu/wp-content/themes/...4/img/bp60.PNG
          dannesholk.se

Kommentera

Danny skrev:
            Det där med bilderna verkar vara en liten brist ja, det låter ju helt skrämmande att det som syns INTE är deras grejjer. Någon som kan fota får väl ta och besöka kunden och fota, kanske för en uppföljning också för att se om kunden blev nöjd, det borde de ju kunna ordna.
            Köpbilderna är en temporär lösning som syftar till att inspirera kunder till vad man kan göra, tills dess kommer andra bilder. Här är anledningarna till det:
            • Eftersom företaget är nystartat så har inom ramarna av företaget inte gjorts några badrum fram tills nyligen.
            • Det krävs en fotograf för att ta en bild som ser tillräckligt bra ut.
            • Människor beställer ofta mindre komplicerade badrum som inte ser jätte exklusiva ut på bilder.

Personerna som gör badrummen har en lång och gedigen erfarenhet av badrumsbyggande och jag skulle vilja påstå att det knappast går att få tag i några bättre i Skåne. Snart kommer det finnas många referenser som visar det med önskvärd tydlighet.

Jag har ändrat designen på sidan btw. några synpunkter på det?
            Last edited by olarsson; 2011-01-22, 19:18.

Kommentera

Jamen Hallo.
              Hur svårt är det att vara ärlig?
              Jag tar gärna några bilder. Något bad har de väl ändå gjort?

Har de inte gjort ett jobb på de mer än två månader sedan du la ut, är det nog dags att lägga ner!
              Livet är kort och Nu!
              Läs mera!
              !?

Kommentera

Lasp skrev:
                Jamen Hallo.
                Hur svårt är det att vara ärlig?
                Jag tar gärna några bilder. Något bad har de väl ändå gjort?

Har de inte gjort ett jobb på de mer än två månader sedan du la ut, är det nog dags att lägga ner!
                Ja badrum tillverkas hela tiden. Sidan kom upp innan verksamheten startade. Därför kommer också bilderna att bytas ut som sagt. För övrigt är detta ett forum som handlar om webbutveckling. Därför är jag mest intresserad av kritik av sidan ur ett webbutvecklingperspektiv.

Kommentera

OK olarsson, jag var ironisk. Men ändra då gärna din länk till http istället för hxxp!
                  Och visst är det väl så att mer än två månader är lång tid om man vill vara seriös på jobb.
                  Jag skulle, som kund, vilja veta vad som krävs av mig. Jag skulle vilja veta geografisk avgränsning. Och naturligtvis massor med referenser.
                  Jag kommenterade väldigt tidigt ett par saker och du synes inte ha tagit dessa till dig!
                  Därav ironin.
                  Ber så hemskt mycket om ursäkt om jag har sårat dig !
                  Livet är kort och Nu!
                  Läs mera!
                  !?

Kommentera

Har sidan försvunnit? JAg får inte upp den?Sidan alltså haha

Kommentera

Du får ta bort alla mellanslag i adressen.
                      @aviddevguy

Kommentera

Designen ser väldigt billig ut.
                        - Pixlig logga, med en googlad vatten-bakgrund
                        - Knapparna har låg kvalitet
                        - Att visa datumet gör ingen nytta alls.
                        - Om sidan blir för lång är bakgrunden vit längst ner.
                        - Typsnitten passar inte ihop, sen Gul färg passar inte ihop med vit bakgrund.

- På kontaktsidan står det "Powered by Fast Secure Contact Form" under kontaktformuläret, vilket visar att du använt wordpress-plugin, vilket kanske inte ser är så smart eller professionellt ut att visa. Ta bort eller dölj det.

Kommentera

Jag tycker sidan ser lite "plastig" ut. Loggan påminner lite om något man hittar på en spam-sajt.

Jag tycker inte en serif-font som Times New Roman passar i menyn. Testa en sans-serif som som Arial eller Verdana.

Avrundningen av bilden på bilen längst ner på sidan är ganska kantig.

Lite mer om stavning: "Våra Referenser". I svenskan inleder vi inte varje ord med versal, inte ens i rubrik eller menyval.

"Renovera Badrum med Badrumsproffsen!" ska alltså vara "Renovera badrum med Badrumsproffsen!"
                          Mycket intresserad av webbutveckling och sökmotoroptimering.
                          Wedholm.net | Bordershop | Bila i Europa

Kommentera

Tusan vad fel det blev. Skulle vara en trådstart.

Kommentera

Working...
                            X