Meddelande

Minska
No announcement yet.

Nyttbad.nu

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Nyttbad.nu

    hxxp://www. nyttbad . nu

    Vad tycker ni om denna sida all sorts kritik uppskattas.
    Last edited by olarsson; 2010-11-14, 23:54.

  • #2
    Rent och snyggt
    Kanske kunde sidorna vara lite kortare så att de får rum direkt.
    En inspirationssida med flera bilder kanske inte är fel.
    När kunden skall fylla i kontaktuppgifter kanske det skall vara telNr med eventuellt var och hur det skall offereras!
    Så är det väl inte säkert att alla som tittar in vet vad Captcha är eller hur det hanteras!
    Livet är kort och Nu!
    Läs mera!
    !?

    Kommentera


    • #3
      "Idag är det är torsdag 11 November 2010"

      Hm...
      Recursion - See recursion.
      Nej, Gagnef är inte en flod i Indien.

      Kommentera


      • #4
        ---
        Last edited by fiddler; 2010-11-11, 15:18.
        Recursion - See recursion.
        Nej, Gagnef är inte en flod i Indien.

        Kommentera


        • #5
          fiddler skrev:
          "Idag är det är torsdag 11 November 2010"

          Hm...
          Det är väll till för att ge ett intryck av att vara vaken och uppdaterad.

          Kommentera


          • #6
            olarsson skrev: Visa inlägg
            Det är väll till för att ge ett intryck av att vara vaken och uppdaterad.
            Fast det är ett "är" för mycket i meningen.
            Tjock och pratglad ironiker ifrån Falkenberg
            söker trevligt sällskap för matresa till USA!

            Kommentera


            • #7
              Quid skrev:
              Fast det är ett "är" för mycket i meningen.
              Aha. Ändrade det nu tack för att ni såg det.

              Kommentera


              • #8
                Jag hade nog ändrat "Nytt badrum" till "Hem".
                På sidan som nu heter "Nytt badrum" hade jag nog vidare ändrat rubriken från "Nytt badrum" till "Välkommen till Badrumsproffsen!", möjligen med en underrubrik i stil med den rubrik som finns idag...
                www.afrikanästa.se | Reseblogg inför och under vår drömresa - sex månaders backpacking i Afrika!

                Kommentera


                • #9
                  olarsson skrev: Visa inlägg
                  Aha. Ändrade det nu tack för att ni såg det.
                  ...och ska man vara riktigt petig skrivs månader med små bokstäver...
                  Recursion - See recursion.
                  Nej, Gagnef är inte en flod i Indien.

                  Kommentera


                  • #10
                    jag hade hellre ändrat till Start än till hem

                    När jag såg sidan så fick jag inte ihop det. Läckra bilder - en medioker design och inte helt korrekturlästa texter. Märkligt att man lägger ner pengar för att använda proffs till att ta bilder av det man gjort "Ta gärna en titt på vårt galleri till höger, med bilder tidigare projekt och badrumsmiljöer, för lite inspiration." och sedan ger man en betydligt sämre inramning.

                    Men är detta bilder av utförda arbeten?
                    Jag tittade lite närmare på bilderna. IPTC-informationen var intressant och ger verkligen sken av att det är stockbilder och knappast bilder tagna av företagets renoveringar

                    Låt oss ta bild 5 som är tagen av den ukrainske fotografen Volodimir Khomiakov (http://www.vkhom.com) - den säljs på Shutterstock
                    http://www.shutterstock.com/pic-4682...ngle-view.html

                    Fast det var bild 4 som satt mig på spåret eftersom det är en känd dansk interiörfotograf Kristian Septimius Krogh (http://www.septimiuskrogh.dk/) som tagit den - och den visade sig finnas på iStockphoto http://www.istockphoto.com/stock-pho...e-bathroom.php

                    Hur är det? Är det stockbilder som används och ren lögn i texten? Det är inte fel att använda stockbilder men man får inte ljuga.

                    Innan detta är klarlagt säger jag inte mer om sidan
                    Last edited by MacWitty; 2010-11-11, 17:54.

                    Kommentera


                    • #11
                      Snygg och stilren. Kunde göra så den anpassar sig efter upplösningen, så man slipper scrolla för att se den infon längst ner.

                      Kommentera


                      • #12
                        Svar

                        jag hade hellre ändrat till Start än till hem

                        När jag såg sidan så fick jag inte ihop det. Läckra bilder - en medioker design och inte helt korrekturlästa texter. Märkligt att man lägger ner pengar för att använda proffs till att ta bilder av det man gjort "Ta gärna en titt på vårt galleri till höger, med bilder tidigare projekt och badrumsmiljöer, för lite inspiration." och sedan ger man en betydligt sämre inramning.

                        Men är detta bilder av utförda arbeten?
                        Jag tittade lite närmare på bilderna. IPTC-informationen var intressant och ger verkligen sken av att det är stockbilder och knappast bilder tagna av företagets renoveringar

                        Låt oss ta bild 5 som är tagen av den ukrainske fotografen Volodimir Khomiakov (http://www.vkhom.com) - den säljs på Shutterstock
                        http://www.shutterstock.com/pic-4682...ngle-view.html

                        Fast det var bild 4 som satt mig på spåret eftersom det är en känd dansk interiörfotograf Kristian Septimius Krogh (http://www.septimiuskrogh.dk/) som tagit den - och den visade sig finnas på iStockphoto http://www.istockphoto.com/stock-pho...e-bathroom.php

                        Hur är det? Är det stockbilder som används och ren lögn i texten? Det är inte fel att använda stockbilder men man får inte ljuga.

                        Innan detta är klarlagt säger jag inte mer om sidan
                        Det är riktigt att bilderna som finns där för tillfället är köpta. De är tänkta som inspiration på vad man kan göra. Det var tänkt att det skulle finnas bilder på verkligt gjorda badrum men de de blev för mörka. Så istället köptes bilder från istockphoto. Texten har inte ändrats sen dess bilderna byttes ut. Det är ändå inte bilderna som är huvudpoängen utan sidans allmänna utförande.

                        Kommentera


                        • #13
                          Jag är ganska övertygad om att era potentiella kunder, mot bakgrund av att ni befinner er i en bransch med relativt medvetna genomsnittskunder (vilket i sin tur beror på fuskbyggare), tycker att gör en väldig skillnad om bilderna speglar något ni har gjort eller något som någon helt annan har gjort men som ni utger er för att ha gjort...
                          Håller med MacWitty - ljuga får man inte.

                          Vad gäller presentationen av bilderna generellt skulle jag gärna se att tumnaglarna var mer lika i storleken, skulle ge ett mer sammanhållet, "galleriliknande" intryck.
                          www.afrikanästa.se | Reseblogg inför och under vår drömresa - sex månaders backpacking i Afrika!

                          Kommentera


                          • #14
                            Har ändrat designen.

                            Har ändrat designen på den nu. Några åsikter om det?

                            Kommentera


                            • #15
                              Sidan ger ett kallt intryck.
                              Loggan ser även den kall ut.

                              Sen vänder även jag mig mot att bilderna inte är era egna.
                              Det är som att rida på andras referenser.

                              Jag blir INTE nyfiken och inspirerad av att anlita er.
                              www.markuz.se | Bara min egen sida | www.markuz.se/onlinecv | Bara min egen onlinecv | www.markuz.se/bloggen | Bara min egen blogg | www.dansbandsdax.se | Dansmusik dynget runt
                              [/1]

                              Kommentera

                              Working...
                              X