Meddelande

Minska
No announcement yet.

http://www.noshorning.se/

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Har du ändrat från 1,3 till 1,8? I så fall kan du möjligen minska till ca 1,5. Det är ju inte lätt att veta vad som är bäst på just din sida. Du får pröva dig fram tills du hittat det som ser bäst ut. Fint att du även lagt till en ram runt sidan. Jag tycker då ramen är bra och inte i vägen, men alla har ju olika smak.

    Kommentera


    • #32
      Eh, jo en sak till:

      Dina h1-rubriker som också är länkar har äckligt tjocka underlines. Jag tycker personligen det ser förjäkligt ut. Fundera på att ta bort dom från h1:s a-taggar genom att ha "text-decoration:none;" i stilmallen.

      Kläm istället dit tunnare linjer (kanske t.o.m. i annan färg?) genom att ge samma tag en border under med t.ex. 1px tjocklek och kanske t.o.m. som prickad linje. Fixa hover-attributet enligt samma mall. Mycket smakfullare.
      Med vänlig hälsning från
      Danne
      ------
      Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
      Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
      Våga Vägra
      FaceBook

      Kommentera


      • #33
        Danne V skrev: Visa inlägg
        Eh, jo en sak till:

        Dina h1-rubriker som också är länkar har äckligt tjocka underlines. Jag tycker personligen det ser förjäkligt ut. Fundera på att ta bort dom från h1:s a-taggar genom att ha "text-decoration:none;" i stilmallen.

        Kläm istället dit tunnare linjer (kanske t.o.m. i annan färg?) genom att ge samma tag en border under med t.ex. 1px tjocklek och kanske t.o.m. som prickad linje. Fixa hover-attributet enligt samma mall. Mycket smakfullare.
        Gjort det nu! Jag är väldigt tacksam för alla din tips, tycker själv det blivit betydligt mycket bättre nu!

        Kommentera


        • #34
          noshornin skrev: Visa inlägg
          Gjort det nu! Jag är väldigt tacksam för alla din tips, tycker själv det blivit betydligt mycket bättre nu!
          Njae... du lyckades göra om ALLA länkar vilket ju inte blev sådär bra direkt. Min mening var att du bara skulle ändra rubriklänkarna, dvs de som är rubriker över inläggen.

          Dessutom verkar du inte klarat av att fixa formateringen av datumen. Min tanke var att de skulle förvandlas till grå plattor med vita, lite mindre siffror och ha en marginal på 10-12 px till själva texten i rubriken. Det enda som verkar ha hänt är att dom inte längre är kursiverade och feta....

          Sen är det ytterligare en detalj som är ganska bra för bloggar: Öka avståndet mellan inläggen. Antingen genom större marginal till <hr> i slutet på ett inlägg eller genom större marginal till samma <hr> i början av ett inlägg.

          Då är det lättare för läsaren att hålla isär inläggen.
          Med vänlig hälsning från
          Danne
          ------
          Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
          Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
          Våga Vägra
          FaceBook

          Kommentera


          • #35
            jag är medveten om att jag ändrade all länkar, tyckte det blev rätt bra. Tyckte det blev fult med en grå bakgrund runt datumet, så jag tog bort det och körde enbart en margin. Tycker även det blev bra, man ser att datumet är avskilt ifrån rubriken.

            Kommentera


            • #36
              noshornin skrev: Visa inlägg
              jag är medveten om att jag ändrade all länkar, tyckte det blev rätt bra. Tyckte det blev fult med en grå bakgrund runt datumet, så jag tog bort det och körde enbart en margin. Tycker även det blev bra, man ser att datumet är avskilt ifrån rubriken.
              Men datumet ingår ju alltjämt i samma länk som rubriken. Jag tyckte inte det gjorde så mycket när jag först såg det, men skulle kunna tro att det kanske ser lite bättre ut om datumet inte ingår i länken, alltså </a> före datumet (med datumet på samma rad som rubriken men svart, eller möjligen en egen färg för alla datum? och i samma storlek).

              Något annat jag såg är att du oftast inte har blanksteg mellan ord och parentes, t ex •Chins: 2*9(inga vikter) bör vara •Chins: 2*9 (inga vikter).

              Annars är det ju din sida och du avgör ju själv om du blint ska lyda alla råd du får. Du får testa och se om det verkar bättre efter ett råd eller inte.

              Kommentera


              • #37
                Jag tänkte bara fråga lite vad ni tycker om designen på mitt arkiv. Jag vill att arkivet ska ha en så simpel utformning som möjligt, men ändå vara lätt förståelig och navigerbar.

                Kommentera


                • #38
                  noshornin skrev: Visa inlägg
                  Jag tänkte bara fråga lite vad ni tycker om designen på mitt arkiv. Jag vill att arkivet ska ha en så simpel utformning som möjligt, men ändå vara lätt förståelig och navigerbar.
                  Nja, jag gillar det inte. I arkiv vill jag se två listningar. Dels alla taggar (och antal artiklar inom varje tag), sen vill jag se en datumlistning på alla inlägg, kanske inordnat under månader och år.

                  Så skippa det där med kategorier och låt taggar ersätta det istället.

                  Kommentera


                  • #39
                    Många särskrivningar, t. ex. taekwondo artiklar, parkour artiklar, styrketränings artiklar, kost artiklar, Kost relaterat.
                    Mitt företag

                    Kommentera


                    • #40
                      Hmm... Om jag öppnar senaste inlägget hamnar jag på "Nu är noshorning i småland". Längst ner står följande rad:
                      "Tags: småland upplägg träning" där de understrukna orden är länkar (på sidan, inte här). Om jag trycker på en av dem förväntar jag mig att få en lista på alla inlägg som hör till den taggen, men i verkligheten laddas bara samma inlägg om. Varför låta dom vara länkar om de inte tar dig någonstans? Men bättre är att låta dom visa alla inlägg inom den taggen, tycker jag.

                      Kommentera


                      • #41
                        Vad jag kan se så finns det bara ett inlägg var med taggen småland resp. upplägg och klickar man på dom så får fram resp.

                        Däremot hittade jag en bug!

                        Klickar man på taggen träning så får man fram alla artiklar där träning ingår i taggen, ex. styrketräning, verkar som du letar efter *styrketräning*
                        So long and thanks for the fish.

                        Tyvärr så har jag nu en person på min ignoreringslista. Personen ifråga höjer inte trivselfaktorn här, snarar tvärtom varför jag nu tackar för mig!

                        Kommentera

                        Working...
                        X