Meddelande

Minska
No announcement yet.

Konstruktiv kritik, feedback please :)

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Konstruktiv kritik, feedback please :)

    Hej!

    Jag har gjort en ny hemsida där folk kan samla livsmedel med högt PPK (Protein Per Krona). Det är väldigt användbart och smidigt för folk som tränar och vill köpa protein billigt. Besökarna kan även själv lägga in egna artiklar i listan.

    Kika gärna på sidan och kom med synpunkter på vad som kan förbättras.

    www.proteinperkrona.se

    Ps. Jag ska göra en sökfunktion och även möjlighet att sortera listan på affär/märke. Ds.
    I'm so fast that last night I turned off the light switch in my hotel room and got into bed before the room was dark.

  • #2
    Mina spontana intryck: Varför inte även lista klassen av livsmedel. Dels en huvudkategori, kanske mat och proteintilskott, sedan en underkategori, typ: Kött, fisk, fågel, bönor, sädesslag.
    Sen när man håller på kanske det vore en idé att lagra andra typer av näringsämnen också, främst fett och kolhydrater då, så man enkelt kan jämföra och optimera dieten utifrån felra aspekter.

    Jag skulle också råda dig att spara livsmedlen och affärerna i olika tabeller, sedan spara priset som en relation i en tabell som innehåller livsemedelsid, affärsid samt pris.

    Sidan ser ok ut, även om jag tycker den verkar något funktionsfattig i dagsläget. (Men det är väl därför du vill ha förslag antar jag...)
    Gameboy Genius - Foto: Gatukonst och elektronikporr
    Internklippning:
    1) Snaggning av fångar.
    2) Klippning frisörer emellan.

    Kommentera


    • #3
      Perfekt, mycket bra kritik!

      Jag har idag tre tabeller, affärer, märken och resten av informationen.

      Jag har funderat på att använda flera kategorier (mattyp etc) och även om man ska lägga in kolydrater och KCAL. Men i dagsläget ligger fokus på att samla information om proteinet. Men det är en bra idé för framtiden om sidan kommer att utvecklas!
      I'm so fast that last night I turned off the light switch in my hotel room and got into bed before the room was dark.

      Kommentera


      • #4
        Jag skulle vilja kunna sortera på de olika kolumnerna!

        Sen tycker jag att headern är snygg, men ser nästan ut som en DVD-meny. Vet inte om det är bra eller dåligt faktiskt...
        /DanneSt

        Kommentera

        Working...
        X