Meddelande

Minska
No announcement yet.

Domainz.se i betarelease

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Domainz.se i betarelease

    Hejsan folkens, jag skulle vilja få lite feedback på mitt senaste projekt. http://www.Domainz.se

    Vänligen se http://www.webbsnack.se för en djupare presentation innan du testar tjänsten.

    http://www.Domainz.se är en domänportfölj tjänst som presenterar dig med massor av data runt din domän.
    i tillägg till whois data så presenterar vi dig också med seo data.

    kom ihåg, för att se datan på din domän så klickar du på den rad du vill se, efter att du har lagt till domäner.
    (en djupare förklaring finns på http://www.webbsnack.se)

    Kom nu också ihåg att detta är en tidig beta och små buggar kan förekomma. Vi jobbar nu på en skarp version som innebär över 100 tillägg och fixar.



    MVH Fredrik Näs
    Last edited by Novocain; 2009-07-29, 00:00.
    Domainz.se - Vi bevakar dina domäner! - Domainz kommer mycket snart i en helt ny tappning!

  • #2
    Jag tycker sidan är snygg och stilren. Precis så som de bör vara enligt mitt tycke. Domäner har ju blivit en populär handelsvara under de senaste åren så det finns säkert en marknad, även om det kan bli tufft att övertyga om att de behöver er tjänst. Bra jobbat dock!

    Kommentera


    • #3
      Vet inte om det tillhör en av de sakerna som skal fixas, men de mörkblå länkarna i "footern" är nästan omöjliga att läsa! Annars ser det bra ut, håller på att registrera mig.

      Kommentera


      • #4
        Att övertyga folk verkar inte bli något problem, jag har redan fått intresseanmälningar från flera stora namn inom webben om att få bidra eller rentav bli delägare


        Tack för trevlig feedback!
        Domainz.se - Vi bevakar dina domäner! - Domainz kommer mycket snart i en helt ny tappning!

        Kommentera


        • #5
          ja jag är enig, den blå texten är förfärligt fel, vi har dock inte lagt krut på det nu
          Men det ska helt klart fixas, tack för att du påpekar det
          Domainz.se - Vi bevakar dina domäner! - Domainz kommer mycket snart i en helt ny tappning!

          Kommentera


          • #6
            Kändes angeläget och bra för mig. En lagom informationsmängd på varje sida.
            Tycker att Captcha verkar vara svår. Men skall testa att registrera mig under dagen säger Lasp
            Livet är kort och Nu!
            Läs mera!
            !?

            Kommentera


            • #7
              En liten men ack så viktigt bugg: när jag testar ditt kontakt formulär så fastnar den på att jag måste ange ett ärende även att jag gjort just det ....

              Kommentera


              • #8
                Jonas78b, Hm det var ju inte bra, kan du ta en printscreen på felmeddelandet du får och dela med dig till mig?

                Du når mig på nas.fredrik@gmail.com (msn & email)

                Tack på förhand.

                Lasp, ja jag har märkt att den är lite otydlig/suddig ibland. Dock så är ju hela tanken bakom re-captcha att man ska tyda orden, det är ju också förhållandevis lätt att byta bild alternativt att få det uppläst.



                MVH Fredrik Näs
                Domainz.se - Vi bevakar dina domäner! - Domainz kommer mycket snart i en helt ny tappning!

                Kommentera


                • #9
                  snyggt,ska deffinitivt använda med tiden, tror det kan bli en bra thjänst för oss som har noll koll!
                  Tina Pont ing Åre

                  Kommentera


                  • #10
                    Hejsan, Tina, tack för trevliga ord. Nu på måndag så kommer en första liten uppdatering av sidan.
                    Domainz.se - Vi bevakar dina domäner! - Domainz kommer mycket snart i en helt ny tappning!

                    Kommentera


                    • #11
                      Domainz.se i ny version, plus en blogg

                      Domainz.se nu även i bloggform!


                      Först vill jag börja med en riktigt glad nyhet, jag har tagit in Jimmy Klingwall från Cyberal Media som huvudutvecklare och delägare av Domainz.se.

                      I ett första försök att öka informationsflödet till våra besökare och medlemmar har vi nu valt att integrera en blogg i Domainz.se.
                      Vänligen se oss på Domainz | Blogg

                      Bloggen kommer att innehålla information om hur utveckling och problemlösning går. Och mycket mer.

                      I samband med detta inlägg så släpper vi också en ny version av Domainz.se som nu kallas Beta 0.2. Då detta är den andra releasen av Domainz.se

                      Vänligen se Domainz | Blogg - Första inlägget för changelog och mer information om projektet.

                      Vi hoppas att ni ser fram emot kommande uppdateringar lika mycket som vi gör.

                      Vänligen,
                      Fredrik Näs
                      Domainz.se - Vi bevakar dina domäner! - Domainz kommer mycket snart i en helt ny tappning!

                      Kommentera


                      • #12
                        Domainz.se Ny version (Beta 0.3)

                        Halloj Folkens, ny version av Domainz.se är släppt.

                        Changelog för denna version ser ut såhär:
                        * I den versionen som vi har släppt under dagen idag så har bland annat fått in dessa ändringar
                        * Fixat en bugg som förhindrade att vissa domännamn visades korrekt i listan.
                        * Installerat en sökfunktion av rang, som tillåter att du söker .tld, domännamn eller en kombination av båda.
                        * Installerat en anteckningsfunktion som låter dig sätta kommentarer på dina domäner. Också en ikon i domänlistan som visar dig vilka domäner du har kommenterat
                        * Vi har lagt in en funktion som räknar hur många domäner du har.
                        * Vi har lagt in en funktion som räknar hur många domäner du lägger till
                        * VI har valt att aktivera den seo/statistik-data vi har per idag.

                        Vänligen se vårt senaste blogginlägg för mer information Domainz | Blogg
                        Domainz.se - Vi bevakar dina domäner! - Domainz kommer mycket snart i en helt ny tappning!

                        Kommentera


                        • #13
                          Vad är det för medlemsavtal jag egentligen accepterar?
                          Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.
                          The future is today, worry about it tomorrow

                          Kommentera


                          • #14
                            Gein, vi har inte formulerat något än så länge, fokus har legat på att utveckla tjänsten. Avtal kommer i nästa version, då gör vi också som så att dem som redan är medlem får upp en liten ruta om att dom måste återaktivera sitt konto genom att godkänna avtalet för att fortsätta nyttja tjänsten.

                            Kort sagt så binder du dig inte till något.
                            Vi säljer inte heller konto info om någon kund.
                            Domainz.se - Vi bevakar dina domäner! - Domainz kommer mycket snart i en helt ny tappning!

                            Kommentera


                            • #15
                              Tjänsten påstår att min domän åkerfeldt.se är ledig. Klarar den inte av åäö?
                              red/ den verkar inte få ut information om min eu-domän heller.

                              Annars tycker jag att det är ett trevligt gränssnitt att jobba med!
                              The future is today, worry about it tomorrow

                              Kommentera

                              Working...
                              X