Meddelande

Minska
No announcement yet.

Nya sydostel.se

Minska
X
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Tycker att menyblocken är bättre på de senare då de är utan de överdrivna toningseffekterna.

Däremot gillar jag inte den sneda grårandiga bakgrunden. Prova med en enfärgad istället.

Får inte heller en bra känsla runt loggan. Varför låter du bakgrunden lysa igenom? Så är väl inte originalloggan gjord, eller hur? Ser ut som om du har använt en genomskinlig klisterlapp och satt uppe i hörnet. Det är ett generalfel att ändra på logotyper för att de ska passa i en design...
    Se också till att i höjdled centrera loggan.

Tycker också att det är för "luddigt", vill liksom blinka till några gånger så det "luddiga" försvinner.

Trots allt det negativa tycker jag att i det stora hela är en väldigt frsäch och ren design. Det kommer nog att vara lätt för ögat att hitta det intressanta. Fortsätt kämpa så kommer den att bli toppen!
    /DanneSt

Kommentera

DanneSt skrev:
      Tycker att menyblocken är bättre på de senare då de är utan de överdrivna toningseffekterna.
      Tack!

DanneSt skrev:
      Däremot gillar jag inte den sneda grårandiga bakgrunden. Prova med en enfärgad istället.
      Typ vit eller ljusgrå?

DanneSt skrev:
      Får inte heller en bra känsla runt loggan. Varför låter du bakgrunden lysa igenom? Så är väl inte originalloggan gjord, eller hur? Ser ut som om du har använt en genomskinlig klisterlapp och satt uppe i hörnet. Det är ett generalfel att ändra på logotyper för att de ska passa i en design...
      Hmm... originalet är vit bakgrund. Kanske ska ha en bakgrund som tonas från vitt mot grått, där den vita delen är till vänster dvs bakom loggan? Vad tror du?

DanneSt skrev:
      Se också till att i höjdled centrera loggan.
      Det ska jag fixa!

DanneSt skrev:
      Tycker också att det är för "luddigt", vill liksom blinka till några gånger så det "luddiga" försvinner.
      Hmm, hur menar du.. Vad konkret ska jag ändra på?

DanneSt skrev:
      Trots allt det negativa tycker jag att i det stora hela är en väldigt frsäch och ren design. Det kommer nog att vara lätt för ögat att hitta det intressanta. Fortsätt kämpa så kommer den att bli toppen!
      Tack!

Mvh
      Henrik
      I'm not a slave to a god that doesn't exist...

Kommentera

devotion skrev:
        Typ vit eller ljusgrå?
        Ja, kanske. Eller nån annan mer vågad färg? Det jag stör mig på är rastret (de sneda pixellinjerna).

devotion skrev:
        Hmm... originalet är vit bakgrund. Kanske ska ha en bakgrund som tonas från vitt mot grått, där den vita delen är till vänster dvs bakom loggan? Vad tror du?
        Är originalet att bakgrunden i loggan ska vara vit, då ska bakgrunden i loggan vara vit även på webben! Vill du lösa det genom att låta loggan fortfarande vara genomskinlig men göra bakgrunden vit är upp till dig, huvudsaken att bakgunden i loggan blir vit! :-)
        Det är nog dessutom en bra lösning för att inte göra det översta blocket för rörigt.

devotion skrev:
        Hmm, hur menar du.. Vad konkret ska jag ändra på?
        Vet inte riktigt vad du ska ändra på för att det luddiga intrycket ska försvinna. Kanske ta bort "feather" på bilden, dra ner toningen på den blå rutan (fast den var riktigt snygg) och ta bort den grå rasterade bakgrunden så kanske det hjälper en del.
        /DanneSt

Kommentera

Vi ska fila lite på det där, så får vi se hur det blir...

Mvh
          Henrik

Kommentera

Testa lägga in någon mättad färg som inte är en pastellfärg och att runda hörnen på boxarna; så att det blir en 1px solid border, fast rundad i hörnen... 2-5px i radie borde göra susen ^^. Ha även mindre marginal till footern, eller större marginal till headern; så att de blir lika stora.

Med headern: Testa dra upp mättnaden rejält, alt. lite mer kontrast, ta bort nedtoningen (fade-away) och lägg öka skärpan i bilden. Testa med en detaljerad närbild på en switch/testa med större header.

En mörkare grå kanske blir bättre som bakgrund.

Öka även storleken på rubrikerna och gör deras färg mörkare/svartare.

Kommentera

echoSwe skrev:
              Testa lägga in någon mättad färg som inte är en pastellfärg och att runda hörnen på boxarna; så att det blir en 1px solid border, fast rundad i hörnen... 2-5px i radie borde göra susen ^^. Ha även mindre marginal till footern, eller större marginal till headern; så att de blir lika stora.

Med headern: Testa dra upp mättnaden rejält, alt. lite mer kontrast, ta bort nedtoningen (fade-away) och lägg öka skärpan i bilden. Testa med en detaljerad närbild på en switch/testa med större header.

En mörkare grå kanske blir bättre som bakgrund.

Öka även storleken på rubrikerna och gör deras färg mörkare/svartare.

Tack för tipsen!

Mvh
              Henrik

Kommentera

Hej!

Ny version!

Mvh
                Henrik
                Bifogade filer

Kommentera

Kanske vit bakgrund?

Mvh
                  Henrik
                  Bifogade filer

Kommentera

Tycker den med grå bakgrund blir toppen! Snyggt!
                    Bra med rundade hörn! (Får man fråga hur du tänker lösa dem, med bakgrundsbild eller nån variant av css?)
                    /DanneSt

Kommentera

Tips för hörnen:
                      http://jquery.com/
                      http://methvin.com/jquery/jq-corner-demo.html

samt
                      http://www.aptana.com/

för att redigera Javascript med intellisense.

Nackdelen med det är en massa divvar som genereras som kanske inte är så snyggt... Kan även ge dig en hemmagjord lösning med hörnen som floats som lösning vilket gör att du kan använda bilder istället för divvar...

Då kan du även skapa en wrapperfunktion med JQuery för att inte få fler divvar än du behöver i din markup.

Kommentera

DanneSt skrev:
                        Tycker den med grå bakgrund blir toppen! Snyggt!
                        Bra med rundade hörn! (Får man fråga hur du tänker lösa dem, med bakgrundsbild eller nån variant av css?)
                        Jag har inte kommit så lång än att jag vet hur jag ska lösa det...

Men, jag tror jag har landat med designen iaf...

Mvh
                        Henrik

Kommentera

Så, efter mycket möda och stort besvär finns det nu html-versioner av sidan... Man kan dock bara kolla en sida i taget och texten är inte skriven och det är felaktiga bilder och det saknas bilder...

Men vad tycker ni?

Ny sida:
                          http://peterpan.kontrollpanelen.se/sydostel.se/

Gammal sida:
                          http://www.sydostel.se

Mvh
                          Henrik

Kommentera

Du med mig skoja aprilo! Eller är det Opera?
                            Livet är kort och Nu!
                            Läs mera!
                            !?

Kommentera

Lasp skrev:
                              Du med mig skoja aprilo! Eller är det Opera?
                              Jag förstår nog inte vad du menar.... Eller förstod inte du vad jag menade..

Altså, sidan är inte helt klar, html-koden är så rykande färsk att jag inte hunnit sätta i hop allt till "en sida" därför ligger varje sida "för sig" just nu, för att ni webforumare skall kunna titta på den.

Det gäller även texterna som inte är skrivna än. Även bilderna ska fixas till.

Men, för att ni ska kunna få ett smakprov så la jag ut delsidorna redan i kväll...

Mvh
                              Henrik

Kommentera

Så!

Nu finns sidan ihopsatt!

http://peterpan.kontrollpanelen.se/s...se/default.asp

Vad tycker ni?

Mvh
                                Henrik
                                Last edited by devotion; 2006-12-18, 22:42.

Kommentera

Working...
                                X