Meddelande

Minska
No announcement yet.

Fyll hela fönstret

Minska
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fyll hela fönstret

Hejsan,
    jag undrar hur man gör för att en bakgrund i Flash ska täcka hela webbläsaren oberoende av vilken resolution det är på skärmen?

Placera detta script på frame 1:

fscommand("allowscale", "false");
    fscommand("fullscreen", "true");

/Alar

Kommentera

Jag tror snarare att det är Stage-klassen du bör använda dig av. Kolla in Stage.scaleMode i hjälpfilen.

Kommentera

eller så låter man HTML få hantera.

Kommentera

Om du använder Adobe Flash som för att publicera:
          File > Publish Settings ( Ctrl + shift + F12 )
          Gå till fliken HTML, välj Dimensions: Percent (100 x 100)

Sedan kan du testa dig fram med Scale som bestämmer hur/om Flashens innehåll ska skalas, samt Flash alignment som bestämmer vart innehållet ska placeras i relation till fönstret.

Dessa inställnigar brukar skickas in som parametrar via HTML till Flashfilen.
          Om du använder SWFObject eller liknande får du själv sätta dessa parametrar och anpassa Flashfilens HTML-element till 100% storlek.

Kommentera

Tack för alla förslagen! Ska kolla på det ikväll.

Kommentera

Tyvärr får jag inte ihop det. Visst kan man med hjälp av paramterar i HTML koden ändra storleken på flash filmen, men problemet uppkommer då användaren har en annan resolution eller om man förminskar webbläsaren. Visserligen täcker den hela fönstret, men allting skalas och filmen blir därför jätte konstig. Ex. så blir text fonten jätte liten och otydlig, även placeringar på allting förändras. Jag har försökt med att sätta noscale, men det hjälper inte! Någon som har något förslag?

Kommentera

Använd HTML för att sätta höjd och bredd på SWF-inbäddningen till 100%, och avaktivera sedan skalning med följande AS3:

Kod:
                this.stage.scaleMode = StageScaleMode.NO_SCALE;

Kommentera

Använd HTML för att sätta höjd och bredd på SWF-inbäddningen till 100%, och avaktivera sedan skalning med följande AS3:

Kod:
                  this.stage.scaleMode = StageScaleMode.NO_SCALE;

Kommentera

Working...
                  X