Meddelande

Minska
No announcement yet.

IE 7 gör min swf-fil till low-quality?

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • IE 7 gör min swf-fil till low-quality?

    Jag har valt högsta kvalité i Flash samt sparat ut den genom "Publish". Dvs all kod i HTML-filen är genererad av Flash. Nu har jag dock stött på ett konstigt problem jag aldrig upplevt förut.

    Av någon konstig anledning gör Internet Explorer om min swf. Men det är bara ett movieclip i själva swfn den sätter low-quality på? Men faktum är att rensar man cashen och spelar swfn första gången så är allt på high-quality. Men den andra och tredje gången osv har den dragit ner movieclipet till low-quality. Men alla andra grejer i swfn är fortfarande i high-quality. Observera alltså att det endast är ett movieclip i swfn den jävlas med. :/

    Fasen jag blir inte slug på detta. Skitkonstigt. Men högerklickar jag på flashen och kollar kvalién så står det att det är "Kvalité - Hög". Fast det i själva verket inte alls är "Hög" på just detta movieclip. Men om jag ändrar denna till t ex Låg och sedan tillbaka till "Hög" då ser det bra ut igen. Skitmysko!

    Någon som är med på noterna och förstår vad jag menar?

    EDIT: Och förresten. Kör jag den lokalt på datorn så muppar den aldrig ur utan då är allt i "High-quality". Men när jag surfar på swfn genom IE7 på nätet så börjar den bråka. Detta konstiga fenomen är bara på tjejens dator, har varken upplevt detta på min jobbdator eller på min hemdator. Så det verkar ju inte vara enbart IE7 som spökar? Då det funkar lokalt och renderar ut rätt, men renderar ut i low-quality när man kollar flashen på webben.
    Last edited by Cuiris; 2009-05-09, 00:06.
Working...
X