Meddelande

Minska
No announcement yet.

Skicka värde trots korkat variabelnamn?

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Skicka värde trots korkat variabelnamn?

    Hej
    Jag jobbar med ett verktyg som bla består av en databas.
    Från en helt oberoende websida kan en ny användare skriva i sin epostadress i ett formulär, klicka submit och vips
    gör ett skript som ligger på en server att ligger hon med i databasen.

    Knäppt nog så finns det ett databasfält som heter "Email Address" och detta variabelnamn måste jag använda.
    Mellanrummet i mitten har alltid varit irriterande så fort man vill använda anda metoder än html post för formuläret.

    Nu håller en flash-utvecklare på att göra en banner med en input field som ska fungera likadant som ovan.
    Men mellanrummet i Email Address gör att han får felmeddelandet att något värde i fältet ej mottagits.

    Alltså: Om jag inte kan ändra och byta namn på variabeln, hur gör jag?

    Närmare bestämt: Detta vill jag ska funka i en flashbanner (det funkar i vanligt html-formulär) (något modifierat såklart :-) :

    <form action="http://www.domän.com/subscribe.asp?lid=156490830000" name="subscribeForm" method="post">
    <input type="text" name="Email Address" id="Email Address" size="30" />
    </form>

    Tips på hur jag får det att funka med flash?
    Tusen tusen tackar i så fall.

    Bästa hälsningar
    /Tove
    TOVE

  • #2
    Eftersom du inte beskriver hur överföringen går till för närvarande utgår jag ifrån att ni använder AS3-klassen URLVariables i samband med en URLRequest/URLLoader. Har ni i så fall testat att helt enkelt använda det fältnamn som efterfrågas, med hjälp utav []-operatorn:

    Kod:
    var vars:URLVariables = new URLVariables();
    vars['Email Address'] = 'a@b.c';
    
    var req:URLRequest = new URLRequest('http://www.domän.com/subscribe.asp?lid=156490830000');
    req.data = vars;
    
    var loader:URLLoader = new URLLoader();
    loader.load(req);

    Kommentera

    Working...
    X