Meddelande

Minska
No announcement yet.

lägga ihop två arrayer

Minska
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• lägga ihop två arrayer

array3 = array1 + array2

Detta fungerar inte... Går det att slå ihop två arrayer på det viset!? Givet förutsättningen att de innehåller samma typ av data. (Samma antalet kolumner.)

Det är samma data, bara med två olika typer av frågor.

Nu är jag väldigt ringrostig när det kommer till VBScript, men jag är relativt säker på att någon sådan funktion inte finns. Kan du inte bara loopia igenom array2 och lägga till varje värde i array1?

Personlig fråga: Hur kommer det sig att du fortfarande kodar i klassisk ASP? Jag älskade det språket länge, men har inte använt det på många år nu efter att jag gått över helt och hållet till PHP.
    Avundas aldrig någon det sken av lycka han har för du känner inte hans hemliga sorger.

Kommentera

Hej! Ursäkta mig för sent svar. Det är massa annat som krånglar...
      1. Jag tror kanske att REDIM skulle kunna tänkas fungera. Jag sa testa i morgon.

2. Ja. Klassis ASP har säkert sett sina bästa dagar, håller med!
      Problemet är att jag har en MASSA grejer som finns och som fungerar med ASP... så incitamentet att byta är mikroskopiskt!

Jag håller inte på så mycket med hemsidor... Tidigare var jag tydligen sjuk utan att veta om det. Men, nu går det bättre. Jag har väldigt länge funderat på dotnet... problemet för mig är att klassisk ASP är väldigt snabbjobbat och fortfarande fyller sin funktion. Det är inte så många användare på hemsidan att något plattformsbyte skulle vara befogat eller ens önskvärt...

Sen är det så, den som använder en hemsida skiter i hur den är gjord, så länge det fungerar. Så... ingen kommer tacka mig för att jag gör något annat som fungerar lika bra som det som fungerar idag. Det har varit ett faktum för mig väldigt länge.

Kommentera

Working...
      X