Meddelande

Minska
No announcement yet.

delay i ASP

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • delay i ASP

    Jag tittar på alla trådar här och kan konstatera att jag är ensam i hela världen att använda Klassisk ASP! Vad kör ni andra!? Dot net?

    ***
    Fråga:
    Finns det möjlighet till någon form av delay, wait, i Klassisk ASP?

    Jag ska ta mig ann dotnet en vacker dag, lovar!!

  • #2
    angelica skrev: Visa inlägg
    Jag tittar på alla trådar här och kan konstatera att jag är ensam i hela världen att använda Klassisk ASP! Vad kör ni andra!? Dot net?
    Jag kör mestadels PHP
    angelica skrev: Visa inlägg
    Fråga:
    Finns det möjlighet till någon form av delay, wait, i Klassisk ASP?

    Jag ska ta mig ann dotnet en vacker dag, lovar!!
    Det verkar inte finnas i klassisk ASP, nej. Man kan lösa det på olika sätt, till exempel så här: http://stackoverflow.com/a/17503520
    "Det finns tre sorters lögn; vanlig lögn, förbannand lögn och statistik" - Mark Twain

    Kommentera


    • #3
      Tack!
      Ja, det var nåt liknande hemmabygge som jag funderade på själv.

      Den funktionen kommer Binero älska! Särskilt om man inte använder den med måtta och i tid och otid!

      Oj, oj, oj...!! :-)

      Kommentera


      • #4
        Vänd på det. Vad är anledningen till att du vill vänta? Kan du dela upp arbetsflödet och göra det som skall göras före din "sleep" och returnera en sida till användaren (där du dessutom kan visa en fin progress-mätare som visar hur länge du måste vänta) och sedan redirecta användaren till nästa del av ditt ASP-script som gör det som skall göras efter sleep'en.
        / Jojoxx

        "Always remember that you're unique and special, just like everyone else..."

        Kommentera


        • #5
          Nej... jag kan säga att det jag egentligen vill göra är att synca två webbplatser med varandra och min hemmasnickrade teori är att det går för fort...

          Detta är i det administrativa gränssnittet, vilket det bara är jag som använder.

          Jag har rubrikerna land, region, och språk på en hemsida. jag vill att samma information ska finnas på en annan hemsida. Samma ordning... som en spegel, helt enkelt!

          För att göra detta använder jag en komponent:

          Kod:
          Set objHTTP = Server.CreateObject("Microsoft.XMLHTTP")
          objHTTP.Open "GET", "http://www.hemsida.com/open/sync.asp?openData=" & tmpVal, False
          objHTTP.Send
          DIM strHTML
          strHTML = objHTTP.responseBody
          Set objHTTP = Nothing
          'IF strHTML <> "" THEN strHTML = Unicode(strHTML)
          tmpVal är en lång rad av alla språk.... som sen separeras till array.
          Men det konstiga är att arrayer på det viset inte fungerar. FOR.... NEXT fungerar, UPDATE och INSERT. Men inte en lång sträng, delad till array och sen samma FOR ... NEXT!

          Så... om man lägger in en bromskloss, som gör att det inte kommer så många anrop på en gång tänkte jag att det kanske skulle fungera bättre.

          Vi får se. Jag arbetar med lite andra grejer nu, så länge.

          Kommentera


          • #6
            Jag kanske inte riktigt greppar vad exakt det är du försöker åstadkomma, men nog känns det som att det måste finnas en bra mycket bättre väg att gå än att göra detta med en XMLHTTP-parser.
            Avundas aldrig någon det sken av lycka han har för du känner inte hans hemliga sorger.

            Kommentera


            • #7
              Hej!
              Ursäkta mig för sent svar!
              Ja, det gör det säkert! :-) "Det står utom allt rimligt tvivel", skulle jag vilja påstå!

              Vad jag vill är, jag har en meny på en hemsida med rubriker som "språk", "land" och där det är aktuellt "region". Det är typ USA som har flera stater.

              Vad jag vill är att använda samma information på flera webbplatser. Alltså, någon form av synkronisering av poster mellan två webbplatser.

              Jag har en lösning på G som jag eventuellt kan få att fungera idag och i morgon.
              Av ren nyfikenhet, hur hade du löst problemet med identisk information på flera webbplatser!?

              Jag tror jag håller mig till min variant nu, då den trots allt *fungerar* men man vill ju gärna titta på andra varianter och tekniker för framtida övningar!

              Hela mitt lilla projekt baserar sig på Access och Klassisk ASP så... om man betänker potentiella förbättringar så finns det onekligen en hel del att ta sig ann! :-)

              Kommentera


              • #8
                angelica skrev: Visa inlägg
                Hej!
                Ursäkta mig för sent svar!
                Ja, det gör det säkert! :-) "Det står utom allt rimligt tvivel", skulle jag vilja påstå!

                Vad jag vill är, jag har en meny på en hemsida med rubriker som "språk", "land" och där det är aktuellt "region". Det är typ USA som har flera stater.

                Vad jag vill är att använda samma information på flera webbplatser. Alltså, någon form av synkronisering av poster mellan två webbplatser.

                Jag har en lösning på G som jag eventuellt kan få att fungera idag och i morgon.
                Av ren nyfikenhet, hur hade du löst problemet med identisk information på flera webbplatser!?

                Jag tror jag håller mig till min variant nu, då den trots allt *fungerar* men man vill ju gärna titta på andra varianter och tekniker för framtida övningar!

                Hela mitt lilla projekt baserar sig på Access och Klassisk ASP så... om man betänker potentiella förbättringar så finns det onekligen en hel del att ta sig ann! :-)
                Kan du inte generera en vy i JSON/XML som du sen läser in med asynkron JS (typ jQuery) från vilken plats som helst? Dvs. som ett mycket enkelt API.
                Johan Norberg, webbutvecklare.

                @GitHub

                Läs min blogg

                Kommentera


                • #9
                  Enklast möjliga är ju att låta de båda webbplatserna ansluta till samma databas. Det är det sätt jag absolut testat först. Finns det någon anledning till att detta inte skulle fungera?
                  Avundas aldrig någon det sken av lycka han har för du känner inte hans hemliga sorger.

                  Kommentera

                  Working...
                  X