Meddelande

Minska
No announcement yet.

Starta excel amkro med asp?

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Starta excel amkro med asp?

    Hej på er..

    Har kört fast riktigt ordentligt nu.

    Jag har en webbsida som startar olika excelmakron. I början var det en del problem med detta vad det gällde behörigheter med Dcom objekt osv.
    Verkar ha löst allt sånt trassel och det mesta fungerar som jag tänkt mig..

    Nu när jag testar en del så har jag satt administratörs kontot i iis istället för IUSR kontot.

    När jag kör ett av excelmakron i en excel fil så hänger sig sidan och bara står och tuggar tills timeout.
    Jag har provat att köra flera olika makron både i samma fil och i andra och det fungerar kanon. Men just detta
    speciella makro vill inte fungera.

    Jag gjorde så att jag startade ett nytt word dokument och från det gjorde ett anropa till excelfilen och det
    specifika makrot, inga problem då. Excel startas och makrot körs och sedan stängs excel. Precis som det ska
    fungera. Men när jag använder samma kod och gör detta från en asp fil så hänger sig sidan och bara tuggar.
    Alla andra makron fungerar från webbsidan..

    Enda avvikelsen som jag kan se i det makrot som inte fungerar är att det skapas en variabel innehållande ett objekt
    typ (Set varObj = New Garp.Application). GARP är ett gammalt affärssystem.
    Den referens som anropas när objektet skapas är en exe fil som är det gränssnitt som man kommunicerar med GARP servern med.

    Funderar på om det är något här som skapar problem, i andra makron som fungerar så skapar jag ju objekt på samma sätt
    när jag kommunicerar med databaser osv.
    Finns det någon behörighetspryl inblandad i detta, konstiga är ju att det fungerar när jag kör från ett worddokument men
    inte från webbsida??

    Jag har inte en aning om vad jag ska prova med nu, fattar inte hur det kan strula??

    Öppen för alla förslag och ideer

    ha det gott alla
    "An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur?"
Working...
X