Meddelande

Minska
No announcement yet.

Hjälpa en kompis med en hemsida!

Minska
X
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Hjälpa en kompis med en hemsida!

Låter ju ganska enkelt, så jag registrerade hans namn som domän och testade lite olika verktyg.
    WordPress är ju väldigt lätt och stabilt! Men sidan skall inte vara en med en massa inlägg.
    Jag tror att det blir bra med en sida som belyser hans liv!
    Racerförare, designer osv. Hur lägger man upp. Kom gärna på tips på sidor man kan kolla in.

En sorts modern Minnessten!
    Livet är kort och Nu!
    Läs mera!
    !?

Du kan ju använda Wordpress till det ändå. Bara använda enbart "Sidor". Startsida kan du byta i inställningarna till någon av de enskilda sidorna du skapar. Då slipper du koda om och bort och runt just den där delen med inlägg.
    /Sharkey

StoffesFoto.se - Mina bilder, inte dina!

Kommentera

Min ödmjuka uppfattning är att WP varken är "lätt" eller "stabilt". En gång i tiden var det, men inte längre. En standardinstallation, alltså rakt ner utan extra tillägg eller teman, innehåller nånstans runt 3.000 (!!!) filer. P.g.a. detta kräver den en väldigt potent server för att inte uppfattas som seg. Börjar man sedan installera tillägg och teman så blir det jävligare och jävligare när dom börjar krocka med varandra osv.

Kolla istället http://www.opensourcecms.com/ för applikationer som kan passa. Det finns enklare/snabbare cms där.
      Med vänlig hälsning från
      Danne
      ------
      Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
      Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
      Våga Vägra
      FaceBook

Kommentera

Tack Danne, jag tar hänsyn till din ödmjuka attityd till WP, och är benägen att hålla med.
        Har testat att transformera från en plats till en annan och det fungerar inte.

Så jag vill bara ha ett antal val från en huvudsida och så små historier under dessa.

svenharry, livet i fragment och pusselbitar! ungefär. http://svenharry.lasp.se/
        Livet är kort och Nu!
        Läs mera!
        !?

Kommentera

Working...
        X