Meddelande

Minska
No announcement yet.

Frårgor ang Bildgalleriet i Wordpress

Minska
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Frårgor ang Bildgalleriet i Wordpress

Hej,
    Jag undrar om någon vet hur man ändrar storlek på miniatyrbilderna i standard bildgalleriet i Wordpress? Nuvarande storlek är 150*150 och jag vill att det beskärs i en helt annan storlek så att hela originalbilden syns i miniatyren. (220*178 är den storlek jag vill visa ut) Detta går inte att ställa in i verktyget och jag hittar inte koden för det någonstans...Originalbilden är 800 * 648 ... denna storlek undrar jag också hur jag ställer in för den blir inte riktigt så stor när den visas upp i lightboxen...

Nästa steg är att jag ska göra detta responsive... men jag börjar med denna fråga...Har inte hittat några Responsive plugin som funkar lika bra som standard bildspelet utan de är rätt buggiga allihop, tom de jag köpt...hjälp!

Hej Vonne

I admin under Inställningar och Media kan du ställa in storlek på standard storlekarna (miniatyr, medium, stor).

Kommentera

Tack för ditt svar! Dock bli bilden ändå 150 * 150 px när efter att jag ändrat desssa instälningar. Ändrade dessa inställningar och uppdaterade. Gick sedan in och tankade upp en bild i mitt galleri. Men det blir fortf 150*150 px som tumnagel.

Kommentera

Jag vet att jag har ändrat detta i en av mina sajter, men jag lyckas inte hitta hur och var jag gjorde den ändringen

Dock hittade jag detta: http://tommaitland.net/2013/01/add-c...edia-uploader/

Samt ett plugin om så önskas: http://wordpress.org/plugins/simple-image-sizes/
        /Sharkey

StoffesFoto.se - Mina bilder, inte dina!

Kommentera

Laddade du upp en ny bild eller tog du en från galleriet? Wordpress skalar bara om bilder när du laddar upp dem.

Vad har du för tema?

Kommentera

Aha, jag tog en bild som redan fanns i galleriet. Provar ladda upp en helt ny bild och ser om det fungerar då :-) Det borde det ju göra!

Kommentera

Inbyggda bildgalleriet i WP - Responsive

Det fungerade fint när jag gjorde på det viset med tumnagelbilden! Tack!

Är det någon som även vet hur jag enkelt gör det inbyggda bildgalleriet i WP så att det fungerar responsive? Laddade ner några plugins för responsive bildgalleri och testade men inget som funkar riktigt bra tycker jag. Så jag vill hellre koda om det befintliga så att det ser bra ut responsive. Tänker mig 1 bild per rad för Smartphone Tack på förhand!

Kommentera

Working...
              X