Meddelande

Minska
No announcement yet.

Min hemsida fungerar ej.

Minska
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• nitro2k01
    replied
    Har du provat att köra programmet som administratör? Å andra idan, om felet hade med det att göra så hade det nog pajat redan i Windows Vista.

Leave a comment:

• Poteta
    replied
    Fick idag svar från Sitoo Web.
    De har i dagsläget inte stöd för Win 8.1 och uppmanar användare av Sitoo att använda 8.0 eller tidigare. Låter tryggt...

Leave a comment:

• Poteta
    replied
    Tack för svar!
    Det verkar som jag bara har förvirrat ang. att inte komma åt sidor. Nu fungerar det bra igen, även att nå routern. Vete fasen vad det var, antagligen inget som hängde ihop med Sitoo Web iaf.

Troligtvis är det programmet som spökar. Tidigare när jag laddade upp förändringar så rullade information om vilka filer som laddas upp i en ruta. Det kunde ta allt mellan 3-10 sek. Nu svischar rutan förbi på mindre än en sekund så uppenbarligen laddas inget upp.

Jag är helt säker på att inställningarna i programmet är rätt. Man måste få bekräftat att det är rätt innan man ens kan komma vidare och skriver jag någon annan mapp än /antennteknik.nu/public_html så får jag felmeddelande. Det har ju funkat otaliga gånger innan. Dessutom får jag upp mappstrukturen på webbhotellet när jag väljer undermapp.

Jag har även hjälpt en kompis, som har helt egen domän och konto med samma resultat. Dock lät jag den sidan slippa ftp:as sönder...

Jag har också tänkt på att publicera lokalt men det enda man kan göra är att förhandsgranska lokalt, inte publicera. Väljer jag det får jag upp 127.0.0.1:57868/index.html i adressrutan. Kan jag använda det på något sätt?

Annars får jag helt enkelt ta det med Sitoo Web i morgon. Jag ska försöka få till någon temporär sida tills det har löst sig.

/edit
    Ååååh, klant! Jag kan ju välja att publicera till ftp eller Filkatalog. Valde filkatalog och voilá, så fanns filerna i en mapp. Skickade upp skiten med Filezilla och nu verkar allt se bra ut.

Tusen tack för att du fick in mig på rätt spår! Problemet med direktpublicering finns ju kvar men blev precis lite mindre.

Ja, jag har funderat på att inte använda Sitoo mer men med mina väldigt begränsade kunskaper om att bygga hemsidor passar det mig bra. Får ta ytterligare en funderare nu.
    Last edited by Poteta; 2013-10-27, 21:15.

Leave a comment:

• nitro2k01
    replied
    För övrigt, ditt andra problem låter potentiellt som ett fel DNS-serverfel. Det kan beror på routern, din internetleverantör eller eventuellt indirekt pga en kombination av Windows 8.1 och buggar i din router. Sidor som ligger i din lokala dators DNS-cache kan du komma åt utan problem, medan DNS-uppslag för andra sidor misslyckas.

Ett eventuellt sätt att lösa detta är genom att byta DNS-server, t ex till Googles. Se hur här:
    https://developers.google.com/speed/...dns/docs/using

Eftersom du kanske inte kan komma åt sidan så finns en kopia av texten här:
    1. Go the Control Panel.
    2. Click Network and Internet, then Network and Sharing Center, and click Change adapter settings.
    3. Select the connection for which you want to configure Google Public DNS. For example:
      • To change the settings for an Ethernet connection, right-click Local Area Connection, and click Properties.
      • To change the settings for a wireless connection, right-click Wireless Network Connection, and click Properties.

If you are prompted for an administrator password or confirmation, type the password or provide confirmation.
    4. Select the Networking tab. Under This connection uses the following items, select Internet Protocol Version 4 (TCP/IPv4) or Internet Protocol Version 6 (TCP/IPv6) and then click Properties.
    5. Click Advanced and select the DNS tab. If there are any DNS server IP addresses listed there, write them down for future reference, and remove them from this window.
    6. Click OK.
    7. Select Use the following DNS server addresses. If there are any IP addresses listed in the Preferred DNS server or Alternate DNS server, write them down for future reference.
    8. Replace those addresses with the IP addresses of the Google DNS servers:
      • For IPv4: 8.8.8.8 and/or 8.8.4.4.
      • For IPv6: 2001:4860:4860::8888 and/or 2001:4860:4860::8844
    9. Restart the connection you selected in step 3.
    10. Test that your setup is working correctly; see Testing your new settings below.
    11. Repeat the procedure for additional network connections you want to change.

Leave a comment:

• nitro2k01
    replied
    Kolla på källkoden på sidan. Den är nerlusad med sådant som: [kod]<body style="background-color:transparent;color:#ffffff;font-family:Verdana, Arial, sans-serif;font-size:11pt;swcss-color:&#39;{00000000-0000-0000-0000-0000000000A1}&#39;;">[/kod]
    {00000000-0000-0000-0000-0000000000A1} är ett exempel på en GUID-kod som har till uppgift att identifiera något. Och alla dessa atribut har swcss som prefix.
    Det är helt klart SitooWeb som istället för att direkt lagra CSS-attribut och liknande, sparar en ID-kod i dokumentet. Med andra ord, filerna du har hittat är SW's halvinterna format.

Men hur du faktiskt löser detta vet jag inte. Du skulle ju kunna sitta och manuellt redigera filerna, men det borde ju finnas något sätt att fixa det inifrån SW. Finns det något val för att exportera till en lokal katalog istället för över FTP? Och en annan tanke, kan det vara så att Binero har bytt plats på dina filer på något subtilt sätt så att filerna som SW skriver i själva verket hamnar i en mappa bredvid den riktiga och därför aldrig syns? Dubbelkolla mappnamnet som du har angett i programmer mot nuvarande fullständiga sökväg till webroten.

Leave a comment:

• Poteta
    started a topic Min hemsida fungerar ej.

Min hemsida fungerar ej.

Vet inte var jag ska lägga frågan egentligen.
    Jag ska ha en annons i lokalblaskan i morgon och tänkte uppdatera min hemsida inför det.
    Tyvärr verkar inte mitt hemsidesprogram kunna publicera efter att jag har gjort ändringarna. Allt ser ut att fungera men ändringen syns inte efter att jag har publicerat. (Ja, jag har tryckt på F5 i Chrome.)

Ok, inga problem för mig tänkte jag och letade upp mappen där hemsidan ligger lokalt. Skickade upp allt via Filezilla och voila... Inte så smart... www.antennteknik.nu

Antagligen fixas hemsidan till i mitt program innan det puffas upp på nätet och mappen jag skickade innehåller uppenbarligen inte allt som behövs.

Det konstiga är att det har fungerat i flera år tidigare, via mitt program. Den enda förändringen jag har gjort är att uppdatera mitt Windows till 8.1. Kan det vara detta som strular?

Andra saker som har inträffat är att jag knappt kommer in i min router längre. 192.168.0.1 tar mig till inloggning som vanligt men när rätt lösen har angetts står det bara Asus Wireless bla bla bla och det tar typ 10 min innan jag kommer in. Sedan är det så trögt att navigera i routerns olika flikar att det är i princip omöjligt.

Mitt hemsideprogram heter SitooWeb och deras forum kommer jag inte heller in på. Inga felsidor eller så, Chrome står bara och snurrar i evighet.

Vad fasen gör jag nu? Kan det vara Binero, SitooWeb, routern eller Windows som spökar?

/edit
    Jag har kontaktat Binero för en återställning av hemsidan så paniken har lagt sig lite... Jag testade en helt annan sida i Sitoo Web och det fungerade inte heller. Verkar som att det får bli en signal till dem i morgon.
    Last edited by Poteta; 2013-10-27, 12:42.
Working...
X