Meddelande

Minska
No announcement yet.

Chrome eller IE?

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Chrome eller IE?

    Internet Explorer anses allmänt vara föråldrad. Icke desto mindre fungerar min dator mycket snabbare och bättre med gamla IE än med moderna webbläsaren Chrome, som alla rekommenderar. Med Chrome Google får jag ideligen meddelandet "följande sidor svarar inte". Har jag installerat Chrome på fel sätt? Vad kan annars vara orsaken?

  • #2
    Jag kan inte påstå att IE ligger efter Chrome på något sätt, förutsatt att man har den uppdaterad. Jag själv har IE11 och den tycker jag fungerar tillfredsställande, dock föredrar jag Opera. Vad händer om du installerar en annan "modern" webbläsare? Har du en väldigt gammal dator så den inte orkar med en modern läsare? Vilken version av IE använder du nu?

    Ujuj, många frågor, men det är var jag skulle börja kika iaf!
    Avundas aldrig någon det sken av lycka han har för du känner inte hans hemliga sorger.

    Kommentera


    • #3
      Tack PXPLXR!
      Det står endast Windows Internet Explorer och den fanns på hårddisken, då datorn levererades.
      Chrome gick bra i början men efter ett par år började jag allt oftare få meddelandet "följande sidor svarar inte". Datorn har tidvis varit nästintill omöjlig att använda.
      Datorn är en Dell från 2002 med operativsystemet Windows XP.

      Kommentera


      • #4
        Om du väljer Om Internet Explorer under Hjälp i menyn så får du fram vilken version du har.

        Kommentera


        • #5
          prplxr skrev: Visa inlägg
          Jag kan inte påstå att IE ligger efter Chrome på något sätt, förutsatt att man har den uppdaterad. Jag själv har IE11 och den tycker jag fungerar tillfredsställande
          IE11? Har jag missat något?
          "det går inte att lära en gammal norrlänning byta namn på irc" - gammalt kinesiskt uttryck

          Kommentera


          • #6
            Söderlund skrev: Visa inlägg
            Om du väljer Om Internet Explorer under Hjälp i menyn så får du fram vilken version du har.

            Tack, nu har jag hittat uppgiften. Jag har Internet Explorer 8. Är det en bra version?
            Last edited by sigvard; 2013-01-09, 20:01.

            Kommentera

            Working...
            X