Meddelande

Minska
No announcement yet.

Förslag på snabb och funktionell texteditor för utveckling sökes!

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Förslag på snabb och funktionell texteditor för utveckling sökes!

    Är med tårar i ögonen på jakt efter en ny texteditor som får ta över efter Crimson Editor då det har en del buggar jag bara inte klarar av att leva med och ej längre uppdateras.

    Texteditorn skall i första hand användas för utveckling i PHP, klassisk ASP, JavaScript och CSS och kommer köras i Windowsmiljö.

    Har ni några förslag? Color-coding för ovan nämnda språk, auto-indenting, flikar och liknande är ett krav och auto-completion ett önskemål. Som sagt, kom med förslag! Allt uppskattas!
    Avundas aldrig någon det sken av lycka han har för du känner inte hans hemliga sorger.

  • #2
    Sublime gillar jag och finns en hel del tillägg du kan köra
    "det går inte att lära en gammal norrlänning byta namn på irc" - gammalt kinesiskt uttryck

    Kommentera


    • #3
      voigtann1 skrev: Visa inlägg
      Sublime gillar jag och finns en hel del tillägg du kan köra
      Tack för tipset. Har den nedladdad nu och ska testa snart!
      Avundas aldrig någon det sken av lycka han har för du känner inte hans hemliga sorger.

      Kommentera


      • #4
        Jag gick från Crimson till Bluefish. Vet inte hur bra den funkar på Win dock.

        http://bluefish.openoffice.nl/download.html
        Recursion - See recursion.
        Nej, Gagnef är inte en flod i Indien.

        Kommentera


        • #5
          fiddler skrev: Visa inlägg
          Jag gick från Crimson till Bluefish. Vet inte hur bra den funkar på Win dock.

          http://bluefish.openoffice.nl/download.html
          Tack även för det förslaget! Jag tittar på alla förslag jag får, men problemet är ju att det är ju inte Crimson. Man måste liksom vänja sig. Notepad++ är också en kandidat just nu, och en ganska lovande sådan, men det finns detaljer jag stör mig på där också. Jag inser att jag blivit en grinig gubbjävel på senare tid, haha.
          Avundas aldrig någon det sken av lycka han har för du känner inte hans hemliga sorger.

          Kommentera


          • #6
            http://www.pspad.com/en/pspad.htm

            Vet dock inte om den uppfyller allt du önskar

            Tänk om man räknade dyktid i hur långt bubblorna man blåst under ett dyk färdats till ytan... Undrar hur långt jag har dykt då?

            Min blogg | Mina Flickr bilder | Jag på fejjan | Canonforum

            Kommentera


            • #7
              Zaiman skrev: Visa inlägg
              http://www.pspad.com/en/pspad.htm

              Vet dock inte om den uppfyller allt du önskar
              Tack för ditt tips! Just nu känns det som att Bluefish leder. Jag har konfat upp det nu så det ser ut som Crimson, bara att file browsern ser lite lurig ut när inga filer har ikoner osv. Får klura på hur man löser det om inte fiddler har någon lösning?
              Avundas aldrig någon det sken av lycka han har för du känner inte hans hemliga sorger.

              Kommentera


              • #8
                Sublime alla dagar i veckan!
                Kodfabriken - Webb- & apputveckling

                Kommentera


                • #9
                  Som sagt, nu har jag tittat en hel del på Bluefish och gillar det mesta med det. Har inga direkta klagomål mer än att browsern ser lurig ut utan ikoner och prickade linjer i trädet. Dessutom har den alltid stavningskontroll påslagen och genomskinlighet i colorcodingen fungerar inte.

                  Frågan är nu; hur går jag vidare? Hur släpper jag taget om Crimson? Jag kommer på mig själv med att hela tiden starta det istället för Bluefish.
                  Avundas aldrig någon det sken av lycka han har för du känner inte hans hemliga sorger.

                  Kommentera


                  • #10
                    Nu sitter jag iofs på Ubuntu, men stavningskontrollen slår du av under "Preferences". Hos mig finns det ikoner så det låter märkligt...
                    Recursion - See recursion.
                    Nej, Gagnef är inte en flod i Indien.

                    Kommentera

                    Working...
                    X