Meddelande

Minska
No announcement yet.

Citrix: Program + disconnect!

Minska
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Citrix: Program + disconnect!

Hej!

Inte helt hemma på Citrix, kanske tänker jag fel. Men är det möjligt att hålla en session öppen typ?

Låt oss säga att tex jag vill köra msn genom Citrix finns det möjlighet att den alltid är inloggad även om jag inte är ansluten, och när jag loggar in så får jag upp själva msn sessionnen och när jag stänger så stannar den kvar utan att applicationen stängs ner?
    Mobiloperatörer är pinsamma! | maxsurf.eu

Är egentligen inte sådär en jätte-Citrix fråga utan mer Terminal server eftersom Citrix bygger på det numera Men du kan se till att det inte disconnectas, ja.

[citat]Sessions sheet

• Override user settings for session limits – By not checking this option, Terminal Services clients are able to set their own session limits. For both availability and security reasons, most administrators should leave this option selected to retain control. [Default: Selected]

• End a disconnected session – A session can become disconnected under three major conditions: a user chooses the disconnect option to keep all current applications and data available, a user closes the Terminal Services client, or the Terminal Services client abnormally ends. In any case, this setting determines how long the user session will stay active. Generally, this setting should be as short in duration as possible to limit the possibility that a malicious user could manipulate the user data active within the disconnected session. In addition, the short duration limits the performance overhead on the server. Three hours is a recommended limit. [Default: Never]

• Active session limit – This setting limits the amount of time a user can actively use the Terminal Server. Used in conjunction with the When session limit is reached or connection is broken and the End a disconnected session settings, after this time period has elapsed, a new session connection and login is required. Setting this limit to 1 day ensures that every user must follow the login process daily. [Default: Never]

• Idle session limit – An idle session is one in which the connection is active; however, the user has not given the Terminal Server input for the stated duration of time. This setting instructs Terminal Services to disconnect or end the session after the stated time limit. Similar to the disconnected session limit, the idle session limit should be a short amount of time. An idle session can occur when a legitimate user has walked away from his/her computer, so it is also important to use a short time limit. The recommended setting is 15 minutes or fewer. [Default: Never]

• When session limit is reached or connection is broken – The first choice associated with this setting is to override user settings. By checking this option, the server administrator has control over the actions that are executed. For both availability and security purposes, it is recommended that the Override user settings option is checked. [Default: Unchecked]. The two other associated settings—Disconnect from session and End session—determine the actions whenever the active or idle session limits are reached. As long as the disconnected session limit is set, the recommended option is Disconnect from session. When the active and idle session limits are reached, the client's session then goes into the disconnect state. Upon reaching the disconnect state, the clock starts ticking on the disconnected session limit. After the disconnected session limit has been reached, the session is terminated and the client must start a new session. [Default: Disconnect from session]

[/Citat]
    Hittade bara för Win2k, men det är ganska lika i Win2k3!
    --------------------
    info@jymdis.com
    www.jymdis.com

Kommentera

Working...
    X