Meddelande

Minska
No announcement yet.

Omdöme om B-One!!!

Minska
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Omdöme om B-One!!!

Hej!

Detta är mitt första inlägg på detta forum.
    Har läst många inlägg och tycker att forumet har hög standard.

Nu till detta inläggets riktiga innehåll.

Jag har läst flertalet inlägg om hur dåligt B-One är...

Har varit kund hos dom i ca 6 mån, och det ända problem jag haft har varit en gång (i 5-10 minuter) då sidan inte kunde nås.

Jag har i snitt 4500-6000Mb trafik/mån, och jag har aldrig hört ifrån B-One om det...

Alla borde veta att 99% av alla webhotell som "lovar" fri bandbredd skriver så för att man skall förstå att man får stor del av den totala bandbredden...(dåligt formulerat???)

Man måste läsa avtalet innan man "skriver på"
    (Ursäkta mig, men klockan är 03:38 när jag skriver detta )

Det är inte så konstigt...Om man har 5Gb/mån är det väl ca 1500 sidor med text och ett hundratal foton i hög upplösning + ca 900 unika besökare/mån!

Det finns bra och dåliga webhotell...B-One har funkat för mig..

Många har kallat B-One för oseriösa...
    Kolla bara dom som raggar kunder på detta forum...
    Hur seriöst är det?

Nix...Nu skall jag inte snacka skit om någon.

Min sista kommentar blir att välja det webhotell som du tycker passar dig...

(Godnatt - Sov gott och vakna torrt )

Välkommen till wF då 16:9 Vilket jag tyder som mer bred än hög!
    Bra med inlägg som kan belysa alla sidor av en frågan.
    Skulle vara kul att se din sida som har så mycket trafik. Lägg gärna upp den i din profil.
    Livet är kort och Nu!
    Läs mera!
    !?

Kommentera

Det är ju suveränt om du inte haft några problem med dom och att du får ha en del trafik utan att höra av dom.

Även om jag inte skulle använda dom.
      Men det är ju kul för dom som det funkar för.
      // PsyDonia

Kommentera

Ja precis, visa din sida.
        Det är ju minst lika oseriöst att ragga kunder på så sätt att låtsas vara en kund.. ni förstår vad jag menar

Kommentera

Om du menar att jag är kund hos B-one fast jag frågade i en annan tråd om winstart.com?
          Anledningen till att jag skall byta hotell är följande:
          Jag är inte nöjd med deras (B-One) kundtjänst/support.
          Ställde en fråga för 2 dagar sedan - har EJ fått svar!
          Bestämmde mig då för att inte vara kund där mer.

Kommentera

Jag är kund hos box.se och dom svarar inte alls på mail till supportadressen. Nån gång har de svarat men det är kanske 5 % av de gånger jag mailat dom. De är också ofta nere så min sida funkar inte, dessutom funkar ofta mailen inte alls.

Kommentera

Ställ frågan igen, de har som Policy att svara inom 24h, och varje gång jag har ställt en fråga har jag fått svar.

Det kan mycket väl vara så att de inte har fått frågan....
              Min alldeles egna directory listing.

Kommentera

Hade också ett konto hos box.se och fick heller aldrig svar på mailen. Det som gällde var att ringa.
                Nu har jag bytt till whoxhosting.net som jag är helnöjd med. Och man får svar på mailen också.

Kommentera

b-one har varit rätt duktiga på att svara inom 24 timmar.
                  Att svaret sedan har varit helt orelevant i förhållande till frågan är ju en annan sak.....
                  ------- Sometimes I lie awake at night, and I ask, 'Where have I gone wrong?'
                  Then a voice says to me, 'This is going to take more than one night.-------

Kommentera

Jag har precis beställt B-one, har fått koderna och allting.
                    Men det är lite småinställningar kvar.
                    Har hört negativa men också positiva saker om b-one, men min åsikt återstår att se.
                    Och policyn på 24h tycker jag alltid har fungerat bra för mig, har fått svar efter bara några timmar.

Hoppas iallafall att det är bra.. =)
                    www.recensioner.net
                    Jag vet, den är snygg, inga applåder.

Kommentera

Varning B-one

Varning varning.

Jag måste även varna Er alla från B-one. Jag har haft webbhotell på B-one och hade problem med 503 Service Temporarily Unavailable mest hela tiden.
                      Hade problem med detta i över 1 år. Supporten skyllde hela tiden på att jag körde för krävande scripts, men felet uppkom även när man
                      använde deras egna phpMyAdmin 2.3.2. I skrivande stund har de PHP, 4.2.2, phpMyAdmin 2.3.2 och MySQL 3.23.58, dvs kraftigt ouppgraderade
                      produkter. Laddningstiden på sidorna i phpmyadmin är ALLTID över 20 sek.
                      B-one påstod att uppgraderingar av PHP och MySQL skulle lösa problemet. Jag vet att det är en bluff för så vitt jag vet finns inga uppgraderingar som har med prestanda att göra. Apache slukar väl ganska mycket minne, och man kan ju inte som kund se processorbelastning och minnesanvändning.
                      Sprid gärna detta till så många ni bara vet. jag vill inte att andra ska få samma problem som jag haft.

Vad kan man konstatera av detta då:

De har sålt mer än de kan leverera
                      Lägg lite mer pengar på ett webbhotell (det är verkligen värt det)

Mitt uppsägningbrev:

Jag kräver omedelbar uppsägning av mitt abonnemang (ej tre månader), plus återbetalning av innevarande års betalning. Enligt EU-lagstiftningen (går före Dansk lag), har ni bedrivit falsk marknadsföring, då ni säger att ni inte går på kompromiss, plus att ni inte avhjälp felet inom 1 år (samtliga support meddelanden är arkiverade som bevismaterial). Kontakt med jurist har gjorts.

De ger sig dock inte, och kommer inte betala tillbaka. Ompekningen av min domän till nytt webhotell gick dock smärtfritt. Jag gjorde själv min ompekning, och rekommenderar att ni själva gör det. Tog bara 24 timmar innan full effekt.

Kommentera

Är det värt att anlita en jurist för att driva en process för att få tillbaka 12x12 = 144 kr?
                        Jonny
                        Sajthotellet
                        Webbhotellsguide

Kommentera

[citat=jonnyz]Är det värt att anlita en jurist för att driva en process för att få tillbaka 12x12 = 144 kr? [/citat]Principsak kanske?

Kommentera

Och "16:9" har förstås inga som helst intressen i B-one utan hade helt enkelt inget bättre för sig än att registrera sig på wF, enkom för att skriva ett försvarstal för B-one. Om något så försämrar nog detta B-ones rykte snarare än förbättrar det.

Patetiskt.

Kommentera

Ni är medverkna om att tråden är ett år gammal va?
                              TWIsM
                              Get Simpsonized!

Kommentera

Working...
                              X