Meddelande

Minska
No announcement yet.

När kan man se en webbadress på Binero?

Minska
X
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• När kan man se en webbadress på Binero?

Hur lång tid tar det från det att man har köpt och fått bekräftat en domän tills man kan använda den? Jag har köpt en domän till grabben på Binero och jag ser domänen i domänhanteraren. Jag har även aktiverat den och lagt till ett kontonamn så han kommer åt sitt webbutrymme via FTP.
    Första hemsidan är uppladdad men går man in på domännamnet står det att webbsidan inte är tillgänglig.
    Jag har för mig att jag läst någonstans om namnservrar som behöver 24-48 h på sig att fungera. Kan det vara det som "strular"? Inget problem i så fall, jag vill mest höra om det kan bli så.
    Mitt företag

Kör en DNS flush så ska du se att det fungerar om det var mer än 24h sedan du betalade för domänen.
    DNS-servrar varierar hur länge det dröjer innan de har rätt data för domäner så det är inget konstigt, men om DNS-servrarna har rätt data, men inte din dator så är det detta som löser problemet:

Kod:
    ipconfig /flushdns
    Avundas aldrig någon det sken av lycka han har för du känner inte hans hemliga sorger.

Kommentera

Jag antar att webbplatsen också ligger hos Binero.
      Är det självklart att Binero automatiskt kopplar ihop domännamnet med kontot? Det är inte så att du själv måste peka domännamnet till deras DNS?
      Med vänlig hälsning från
      Danne
      ------
      Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
      Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
      Våga Vägra
      FaceBook

Kommentera

Ojdå, jag gav dåligt med feedback såg jag nu. Allt fungerade redan efter någon timma, enligt Bineros FAQ ska det ta mellan 24-48 timmar.
        Så svaret är att det kan ta upp till 48 h men i mitt fall gick det betydligt fortare.
        Jag kan tillägga att mitt första inlägg skrev jag typ 10 min efter att jag hade fått bekräftat att betalningen gått igenom.
        Mitt företag

Kommentera

Om du ändrar DNS-inställningarna så kan det ta 24 eller 48 timmar för de nya posterna att uppdateras hos sekundära DNS-servrar, t ex hos ens internetleverantör, beroende på vilken TTL-tid du sätter för domänen. Dvs, sekundära DNS-servrar kan hålla cache upp till TTL-tiden. Däremot om domänen är helt ny så har de sekundära DNS-servrarna inga cacheade poster sen tidigare och kommer fråga din (Bineros) DNS-server och hitta rätt direkt.

Det som komplicerar ytterligare med Binero är att det tar ett tag innan sidan har kommit ut till alla deras server-kluster. Men det har inget med fördröjningar i DNS-systemet att göra.
          Gameboy Genius - Foto: Gatukonst och elektronikporr
          Internklippning:
          1) Snaggning av fångar.
          2) Klippning frisörer emellan.

Kommentera

Man lär sig något nytt varje dag!
            Avundas aldrig någon det sken av lycka han har för du känner inte hans hemliga sorger.

Kommentera

Working...
            X