Meddelande

Minska
No announcement yet.

Ligger paypal nere?

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Ligger paypal nere?

    Jag kan inte logga in på paypal, kan ni det?

    /edit
    Jag kan gå in på www.paypal.com/se men inte logga in eller komma in på undersidor som ligger direkt efter paypal.com. Undersidor efter paypal.com/se verkar fungera. Jag upptäckte att min Spotify hade nedgraderat sig och den ska dra pengar från min paypal varje månad vilket uppenbarligen inte skett. Borde jag bli orolig?

    /edit 2
    Kan inte logga in med vare sig Chrome eller IE 11. Dock funkar det med min Android (HTC One) via samma nätverk som datorn.
    Grejen är den att när jag klickar vidare kommer det upp "Den här webbsidan är inte tillgänglig" så det är alltså inte inloggningsproblem på själva paypal.
    Kan datorn på något sätt blocka adressen? Det verkar ju nästan så. Det är väldigt störande för jag kan inte handla något från datorn eftersom man skickas till paypals inloggningsida varje gång man ska betala.
    Last edited by Poteta; 2013-12-21, 21:40.
    Mitt företag

  • #2
    Jag har inga problem med PP.
    Se om du kan hitta cookies från dom. Radera och testa igen.
    Töm gärna cachen ordentligt också.
    Och du använder väl rätt inloggning?
    Med vänlig hälsning från
    Danne
    ------
    Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
    Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
    Våga Vägra
    FaceBook

    Kommentera


    • #3
      Ja, jag använder rätt inloggning.
      Jag får inga felmeddelanden från paypal utan det är själva webbläsaren som talar om att sidan inte finns. Båda läsarna.
      Ska försöka rensa cookies och cachen.

      /edit
      Rensade allt "sedan tidens början" men samma resultat. Jag får precis samma felmeddelande om jag skriver in en adress som inte finns. Fruktansvärt störigt...
      Mitt företag

      Kommentera


      • #4
        Säkert ett DNS-fel. Antingen får du en gammal IP-adress som svar, som inte används av PP l'ngre eller så ger den DNS-server du använder inget svar alls. Du kan t ex ställa in att använda Googles allmänna DNS-server. Instruktioner i länken nedan.

        https://developers.google.com/speed/...dns/docs/using

        Du kan undersöka saken utan att ändra intällningen. Starta kommandotolken och skriv följande:
        Kod:
        nslookup www.paypal.com
        Skriv sedan:
        Kod:
        nslookup www.paypal.com 8.8.8.8
        Den senare raden skickar frågan till Googles server istället för den server som är inställd på din dator, troligen den du har fått från din ISP. Förfrågningen kommer troligen att gå genom din router, så den första förfrågningen kanske kommer att gå till 192.168.0.1 eller liknande lokal IP-adress.

        Kolla om svaret från respektive kommando skiljer sig. (De två första raderna bekräftar vilken DNS-server som används och kommer så klart att skilja sig.)
        Gameboy Genius - Foto: Gatukonst och elektronikporr
        Internklippning:
        1) Snaggning av fångar.
        2) Klippning frisörer emellan.

        Kommentera


        • #5
          Så här blev resultatet:
          Bifogade filer
          Mitt företag

          Kommentera


          • #6
            Lägg till googles DNS-servrar (8.8.8.8 och 8.8.4.4) i din datorn och prova att surfa in igen?
            Tjock och pratglad ironiker ifrån Falkenberg
            söker trevligt sällskap för matresa till USA!

            Kommentera


            • #7
              Quid skrev: Visa inlägg
              Lägg till googles DNS-servrar (8.8.8.8 och 8.8.4.4) i din datorn och prova att surfa in igen?
              Jag tror det, har ändrat detta bara. Ska jag göra mer ändringar?
              Jag har startat om datorn mellan ändringarna också, inget hjälper.
              Bifogade filer
              Mitt företag

              Kommentera


              • #8
                Ha!
                Kom på att jag hade uppdaterat mitt antivirusprogram. Stänger jag av det kommer jag in på sidan.
                När jag skrev in att paypal är ok funkar det med programmet på också. Dock tycker jag det är märkligt att man måste föra in adressen manuellt som betrodd för att det ska fungera.
                Mitt företag

                Kommentera

                Working...
                X