Meddelande

Minska
No announcement yet.

Företag, webbhotell?

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Företag, webbhotell?

    Hej!
    Jag och en nära vän till mig funderar på att starta upp ett företag.
    Det kommer bli ett handelsbolag, och vi kommer att göra & sälja hemsidor åt privatpersoner samt företag.

    Men jag funderar lite på, hur går tänket till kring själva hostandet av hemsidan?
    Ifall företaget eller privatpersonen förväntar sig att vårat företag ska hosta den, måste vi sätta upp ett eget webbhotell och därmed skaffa egna servrar?

    Och är det tillåtet att t.ex regga sig hos ett webbhotell som finns (ex. Binero eller Loopia) och att där, regga de kunder vi får, i vårat konto hos webbhotellet.
    Isåfall slipper vi massa set-up av servrar och sådant, som vi ändå inte har koll på, och vi får det ändå relativt billigt.

    Vad är den allmänna lösningen kring detta?

    Mvh,
    Max

  • #2
    Om man ser till Binero så finns detta skrivet i avtalsvillkoren.
    [citat]Kund kan vara juridisk eller myndig fysisk person. Kund får inte upplåta eller överlåta Tjänsterna (helt eller delvis) till någon annan utan Bineros medgivande. Kund kan delegera drift och uppdateringar av webbsidor etc. till annan fysisk eller juridisk person, men detta begränsar inte Kundens ansvar enligt detta avtal.[/citat]Sen vet jag inte om den avtalspunkten handlar om att de vill att man ska köpa ett konto per kund man gör en hemsida åt eller om det är en teknikalitet gällande lagligt ansvar för innehållet på ens konto. Men detta är ju något du skulle kunna fråga deras support, om inte Anders eller någon annan från Binero hittar tråden innan dess.
    Samma sak för andra webbhotell som kan vara intressanta, kolla avtalsvillkoren och fråga supporten vid oklarheter.
    Gameboy Genius - Foto: Gatukonst och elektronikporr
    Internklippning:
    1) Snaggning av fångar.
    2) Klippning frisörer emellan.

    Kommentera


    • #3
      Det finns en mängd företag som välkomnar återförsäljare, både för domännamn & hemsidor.
      Ni kommer säker ha kunder som själva vill välja leverantör av sin hemsida (och mail),
      men även mindre kunder som tycker att det är jätte bra med en leverantör som tar helheten.

      En snabb sökning gav följande:

      http://www.inleed.se/webbhotell/
      http://www.datakultur.se/faq/hur-bli...-fungerar-det/
      http://www.scorpiondata.com/index.ph...erfoersaeljare
      http://www.pcsmarthosting.com/reseller.html osv

      Lycka till

      Kommentera


      • #4
        Vill rekommendera inleed, har fungerat grymt under den tid jag haft det
        Kodfabriken - Webb- & apputveckling

        Kommentera


        • #5
          Tack för hjälpen allihopa!
          Nu har jag en del att kolla in.
          Kommer kanske återkomma med frågor i denna tråd senare.

          Kommentera


          • #6
            Sakusu skrev: Visa inlägg
            Tack för hjälpen allihopa!
            Nu har jag en del att kolla in.
            Kommer kanske återkomma med frågor i denna tråd senare.
            Du e så välkommen....

            Kommentera


            • #7
              Sakusu skrev: Visa inlägg
              Och är det tillåtet att t.ex regga sig hos ett webbhotell som finns (ex. Binero eller Loopia) och att där, regga de kunder vi får, i vårat konto hos webbhotellet.
              Isåfall slipper vi massa set-up av servrar och sådant, som vi ändå inte har koll på, och vi får det ändå relativt billigt.
              Både binero och Loopia erbjuder återförsäljarkonton som fungerar på det sättet du vill.
              Tjock och pratglad ironiker ifrån Falkenberg
              söker trevligt sällskap för matresa till USA!

              Kommentera


              • #8
                Quid skrev: Visa inlägg
                Både binero och Loopia erbjuder återförsäljarkonton som fungerar på det sättet du vill.
                Ja... Jag vill minnas att jag pratade med någon på Binero för kanske 7 år sedan om just detta. Det var på deras initiativ. Han sa, "du lägger upp dina kunder och ger dom tillgång till FTP i vårt verktyg. Sen kan du fakturera dom hur du vill."

                Ja... Nu kommer jag inte ihåg ordagrant, men något åt det hållet.

                Sen är det inte helt omöjligt att dom har ändrat sina villkor eller tjänster sedan dess. Sånt kan ju faktiskt hända! :-)
                - Vad hette La Liga då det begav sig?
                - Då Liga.

                Kommentera

                Working...
                X