Meddelande

Minska
No announcement yet.

GMails nya utseende...

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • GMails nya utseende...

    Sedan ett tag tillbaka har man kunnat byta ut GMails gamla utseende mot ett nytt, och ungefär idag så flyttades alla över, vad jag förstår. (Man kan dock fortfarande byta tillbaka tills vidare.)

    Någon som har provat? Vad tycks om det nya utseendet? Själv är jag aningen skeptisk får jag erkänna.
    Gameboy Genius - Foto: Gatukonst och elektronikporr
    Internklippning:
    1) Snaggning av fångar.
    2) Klippning frisörer emellan.

  • #2
    Jag tycker att det blev aningen snyggare (men inte så stor skillnad).

    Det sämsta är väl att de har börjat med ikoner istället för text ovanför mailen. Iofs så visas en text när man har musenpekaren på ikonen, men detta är dålig användarvänlighet.

    Kommentera


    • #3
      Visst snyggt men för vitt för mig (jo, jag vet att man kan lägga till färg genom tema) och sedan gillar inte heller jag ikoner istället för text. Alla webmailklienter har sina egna ikoner och jag kan inte komma ihåg dem varför jag gillar text.

      Ock, ock skrockat en gammal och förstockad en

      Kommentera


      • #4
        En sak jag försökt få fram, både i Gmails gamla och nya utseende, är en mer exakt tidsangivelse när man är inne och läser ett mejl. Ibland vill jag veta exakt när ett e-postmeddelande skickades (ex 21:00 på kvällen) men den dumma klienten visar bara "3 dagar gammalt" och vilket datum det skickades. För att ta reda på exakt tid måste jag idag "visa original" och läsa det i sidhuvudet på e-postmeddelandet.

        Någon som vet hur man får fram mer exakta tidsangivelser?

        Jag hittade en labs-funktion som gör att man kan välja datumformat, men det tycks inte gå att välja vilket den ska använda utan kör alltid på förenklad tid (dvs om mejlet är mer än några dagar gammalt anges bara datum, inte tid).
        Hemsida: New Seed IT Solutions AB

        Kommentera


        • #5
          Jag gillar nog Gmails nya utseende men först efter att jag valt den mer kompakta stilen. Jag har svårt när det blir för mycket onödig luft överallt vilket gör att det bara ser plottrigt och stökigt ut.
          resebloggen # twitter # instagram

          Kommentera

          Working...
          X