Meddelande

Minska
No announcement yet.

C# och SMSLib .NET

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • C# och SMSLib .NET

    Jag håller och leker lite med C# och SMSLib för att bygga en SMS-gateway med ett vanligt Telia Huawei 173-modem. Allt fungerade klockrent igår kväll, men idag, med exakt samma kod får jag detta felmeddelande när jag startar programmet:

    [kod]
    Exception while initializing option: En etablerad anslutning avbröts av programvara i värddatorn
    Error Code: 10053
    [/kod]

    Efter lite googlande verkar det vara nåt Winsock-error, men inget jag hittat har varit matnyttigt för att kunna råda bot på det. Är det någon som råkat ut för liknande tidigare?

    Kör Visual Studio 2010 och projektet är kompilerat för .Net 4.0 om det har någon betydelse.
    / Jojoxx

    "Always remember that you're unique and special, just like everyone else..."

  • #2
    Efter lite mer googlande verkar det som det kanske inte är min kod som är fel, utan något mer generellt winsock-fel. Installerade om datorn som modemet sitter på och nu funkar det igen. Men det är ju ingen lösning på problemet, för det kommer ju säkert att komma tillbaks när man minst anar det. Så är det någon som har något tips är det fortfarande välkommet.
    / Jojoxx

    "Always remember that you're unique and special, just like everyone else..."

    Kommentera

    Working...
    X