Meddelande

Minska
No announcement yet.

Generering av RSS

Minska
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Generering av RSS

Jag har en mängd olika avdelningar som genererar nyheter och som jag nu vill få genererat till RSS. Jag har skrivit kod som hämtar alla dessa avdelningar ur tabellen och genererar xml-filer baserat på detta. En xml-fil för varje avdelning. Det fungerar hela vägen och i RSS-readern så får jag upp meddelande om nya nyheter och det går alldeles utmärkt att läsa dem.

Så långt allt väl. Vad jag nu behöver hjälp med är ett "snyggt" sätt att se till att dessa xml-filer uppdateras varje gång det sker en förändring på relevant information i databasen. Eftersom jag precis har börjat med RSS är det fortfarande på teststadiet så XML-filerna genereras när webbsidan öppnas och själva koden ligger i default.asp. Inte att rekommendera men det funkar ju i alla fall.

Jag använder ASP och SQL. En tanke jag haft är att använda triggers, DTS eller jobs men jag har ingen aning om hur det fungerar och hur man programmerar.

Är det någon som har tips på hur man enkelt kan uppdatera RSS-nyheterna utifrån förändring i databasen?

Menar du att du har en rss-feed på webforums nyheter? Eller va? Eller har du bara lyckats placera tråden helt galet?
    Silfver Creations

Kommentera

Jag har hamnat skitfel. Hur tar jag bort mig?

Kommentera

Du ska inte ta bort dig.

Längst ner till höger i inlägget finns en länk, "Rapportera till moderatorn". Klicka där och be om en flytt till lämpligare delforum.

Slutligen: välkommen till webForum!

mvh
        @aviddevguy

Kommentera

Tackar

Nu har jag gjort det och hamnar nog till slut rätt.

Måste kolla vad jag gjorde fel i min iver att få hjälp :-)

Kommentera

Välkommen till wF !

Tråden flyttas från Webforums Funktioner...

Eftersom du nämner DTS, Triggers och jobs så provar vi väl i SQL-forumet först...
            jarvklo.se

Kommentera

Working...
            X