Meddelande

Minska
No announcement yet.

Hjälp med en skoluppgift

Minska
X
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Hjälp med en skoluppgift

Hejsan! Jag har en uppgift i skolan där jag ska göra ett program som tar in 5 olika värden och sedan ska det skriva ut värdena i omvänd ordning. Jag har ingen aning om hur jag skulle göra detta eftersom arrays inte är min starka sida.. Är det någon som skulle kunna hjälpa mig? Min bästa lösning skulle vara att göra 5 variabler och sedan ta in 5 olika värden och skriva ut dem med printf() och lägga variablerna i den ordningen, men det låter för mycket för ett så litet arbete. Hur kan man göra det på ett mer "programmerings-liknande" sätt?

Meningen är nog att du skall lista ut det själv om det är en skoluppgift, inte att låta någon annan göra det åt dig En array är garanterat det tänkta sättet att lösa uppgiften på. Har kompilatorn en push-funktion är det ett bra sätt att lägga till nya poster i slutet av arrayen och till sist skall du göra en reverse sort. Skriv ner din kod som du kommer fram till och om det fortfarande inte fungerar så kan du säkert få hjälp med det.
    / Jojoxx

"Always remember that you're unique and special, just like everyone else..."

Kommentera

Japp jag vet att man ska tänka själv fast jag är lite dålig på arrays och när det ska vara t.ex array[5] eller array[i] och liknande.. Hursomhelst så har jag löst det nu fast det tog ett tag =D

Kommentera

Working...
      X