Meddelande

Minska
No announcement yet.

Attention var?

Minska
X
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Attention var?

Hej!

Jag har förstått att det är skillnad på att sätta attention på olika ställe i adressen, vilken skillnad är det på nedan:

Att: Kalle
    Företag AB
    Box 123
    12345 Stad

Företag AB
    Att: Kalle
    Box 123
    12345 Stad

Inte så stor skillnad, bara att namnet Kalle ses som viktigare än företagsnamnet i första alternativet än i det andra alternativet. Jag tycker att man ska sätta företaget först.

Kommentera

Privat?

Har det inte något med om brevet är till mottagren privat eller inte?

Kommentera

Om personnamnet står överst anses brevet vara privat.
        Står däremot företagsnamnet överst så får någon annan öppna brevet om mottagaren inte är närvarande (bortrest eller liknande, ej på toa).

Man brukar för övrigt inte skriva attention om namnet står överst.

/r stavfel
        Last edited by Brantis; 2003-04-24, 13:10.

< Kunnskap är mackt > < Blogg >

Tidigast redigerad av Brantis. 2001-12-20 klockan 21:01

Kommentera

[citat=Brantis]Om personnamnet står överst anses brevet vara privat.
          Står däremot företagsnamnet överst så får någon annan öppna brevet om mottagaren inte är närvarande (bortrest eller liknande, ej på toa).

Man brukar för övrigt inte skriva attention om namnet står överst.[/citat]
          Precis, så fungerar det på många företag - om namnet står först så "får det inte" försprättas då det t.ex. kan innehålla känslig information, om däremot företagsnamnet står högst upp så är det primärt företagsrelaterad information och vem som helst som är lämplig representant för företaget ska kunna läsa innehållet.
          Till kategorin onödigt kunnande lägger jag till "Att:" kommer egentligen från Attesteras och inte "Attention" som många tror, och även jag har trott.
          jobbskatteavdrag.se

Kommentera

Tack!

Tack för infon kul att lära sig något nytt!

Kommentera

[citat=Rikard]Till kategorin onödigt kunnande lägger jag till "Att:" kommer egentligen från Attesteras och inte "Attention" som många tror, och även jag har trott. [/citat]
              Sketan också. Det där visste jag.
              Slarvigt av mig.

< Kunnskap är mackt > < Blogg >

Tidigast redigerad av Brantis. 2001-12-20 klockan 21:01

Kommentera

Working...
              X