Meddelande

Minska
No announcement yet.

Systemutvecklare på engelska

Minska
X
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Systemutvecklare på engelska

Vad heter systemutvecklare på engelska? "System developer" eller "systems developer". "Software developer" dyker upp på Google Translate men jag menar systemutvecklare mot webben, ej mjukvara. Hugget som stucket?

I'm a dog chasing cars.

Systems developer - "I develop systems"

Som utvecklare av system anses man nog ha med mer än ett system att göra.

Mvh
    @aviddevguy

Kommentera

Web developer?
      http://tumba25.net

Kommentera

@nders skrev: Visa inlägg
        Systems developer - "I develop systems"

Som utvecklare av system anses man nog ha med mer än ett system att göra.

Mvh
        Säger du lokalervårdare också? Eller buses driver istället för bus driver?
        Microsoft Certified Application Developer

Kommentera

clarkbones skrev: Visa inlägg
          Säger du lokalervårdare också? Eller buses driver istället för bus driver?
          Nä, för det HETER det ju inte!
          Men jag håller med - min förklaring håller inte...

För mig känns det naturligt att säga "systems developer", när "system developer" känns helknasigt. Det mesta i "min värld" är systems. Systems analysis, Systems design och Systems developer.

Inte för att säga att allt man läser på Internet stämmer - ens i det här fallet - men jag roade mig med att läsa http://en.wikibooks.org/wiki/Systems...n/Introduction och leta efter ordet "systems".
          @aviddevguy

Kommentera

Icebreaker skrev: Visa inlägg
            Vad heter systemutvecklare på engelska? "System developer" eller "systems developer". "Software developer" dyker upp på Google Translate men jag menar systemutvecklare mot webben, ej mjukvara. Hugget som stucket?

Om du nu utvecklar system för webben, så visst håller du på med mjukvara.

Kommentera

@nders skrev: Visa inlägg
              Nä, för det HETER det ju inte!
              Men jag håller med - min förklaring håller inte...

För mig känns det naturligt att säga "systems developer", när "system developer" känns helknasigt. Det mesta i "min värld" är systems. Systems analysis, Systems design och Systems developer.

Inte för att säga att allt man läser på Internet stämmer - ens i det här fallet - men jag roade mig med att läsa http://en.wikibooks.org/wiki/Systems...n/Introduction och leta efter ordet "systems".
              Ärligt talat tror jag båda varianterna funkar.

Kommentera

Tack för svaren. Pratade med en som har engelska som modersmål och han menar att det stavas med s, alltså systems developer så det kör vi på.
                I'm a dog chasing cars.

Kommentera

Icebreaker skrev: Visa inlägg
                  Tack för svaren. Pratade med en som har engelska som modersmål och han menar att det stavas med s, alltså systems developer så det kör vi på.
                  Att man har engelska som modersmål är ingen garant för att man är allvetande när det gäller språket, det är ju bara att se på all efterbliven svenska som skrivs dagligen på nätet av folk som uppenbarligen har svenska som modersmål.

Systems developer är inte särskilt vanligt förekommande, använd istället software developer, om det nu är en person som skriver programkod, för precis som clarkbones skriver så är det mjukvara även om det körs på webbservrar.

Kommentera

När sgtpepper talar lyssnar man. Software developer låter bra - för precis som sgtpepper skriver så skriver clarkbones... Osv. =)
                    @aviddevguy

Kommentera

Working...
                    X